Browsing Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten by Title
Now showing items 51-70 of 540
-
Background, education and work as predictors of adult skills
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1989) -
Barbiebröllop och Homohundar. Barn och barndomar i relation till queerhet och (hetero)normativa livslinjer
(2021-01-15)This dissertation investigates relations between sexualities, children and childhoods by examining the following questions: How are heteronormativity and normative life courses repeated, negotiated and challenged by children? ... -
Barnehagens relasjonelle verden - små barn som kompetente aktører i produktive forhandlinger
(2010-05-19)The present study investigates the negotiations that take place in play among the youngest children in preschool. What are their negotiations about? How do they negotiate? What kinds of strategies do they use during their ... -
Barns aktiviteter med datorplattor i förskolan
(2014-09-05)Children’s activities with tablet computers in Swedish preschool settings This thesis contributes, on the basis of original empirical research, to an on going discussion about the use of tablet computers in Swedish ... -
Barns multimediala berättande. En länk mellan mediakultur och pedagogisk praktik
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2007) -
Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan
(2018-10-19)This doctoral thesis aims to examine how preschool children and teachers interact with tablets and apps, and contribute to a critical discussion about the role of digital technologies in preschool. The thesis consists ... -
Barns sociala liv på fritidshemmet En studie om praktikgemenskaper och alliansbildning i egenstyrda aktiviteter
(2011-05)Föreliggande studie har som avsikt att vinna kunskap om barns sociala liv på fritidshemmet. Fokus riktas dels mot praktikgemenskaper som social konstruktion, dels mot barns alliansskapande inom och mellan de praktikgemenskaper ... -
Barnskötare blir förskollärare: Enkätjämförelse med en reguljär förskollärarutbildning
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2012-05-23)Two cohorts of nursemaids took part in an education to become pre-school teach-ers in 2009 and 2011 at the University of Gothenburg. Their education was the same as pre-school teachers to be at the same university, with ... -
Bäst i klassen? Lärare och elever i svenska och europeiska policytexter
(2011-02-04)This thesis takes its departure in the recent criticism directed to the Swedish school system and its schools, teachers and pupils, but especially the epidemic of policies produced in order to develop and improve Swedish ... -
Bedömning som gemensam angelägenhet - enkelt i retoriken, svårare i praktiken. Elevers och lärares förståelse och erfarenheter
(2016-04-27)The thesis focuses on students’ understanding of assessment and their agency in assessment practices. It discusses assessment in relation to arrangements that shape students’ and teachers’ mutual assessment practices. The ... -
Behov av ökade kunskaper om utbildning i landsbygd(er). - Resultatrapport från kartläggning av aktuell forskning om utbildning i landsbygd inom ramen för regeringsuppdraget Uppdrag landsbygd 2022 (april 2023).
(2023)Rapporten är en kartläggning från ett projekt som genomförts inom ramen för Uppdrag Landsbygd 2022 -
Består skillnaderna? En analys av olika ungdomsgruppers intelligenstestresultat från 1960 till 1990
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1992) -
Bildning - en del av sjuksköterskans utbildning
(Grundtviginstitutet vid Göteborgs universitet, 2011) -
Bra liv i Gårdsten – när invånarna själva får råda
(Göteborgs universitet, 2018)Denna rapport beskriver ett projekt som drivs av några invånare från Gårdsten och en forskargrupp från Göteborgs Universitet och Västra Götalandsregionen. Målet för projektet är att identifiera vad som gör att man kan ... -
Changing practice by reform. The recontextualisation of the Bologna process in teacher education
(2013-08-30)The purpose of the thesis is to investigate a specific case of curriculum change; that of organizing teacher training courses around learner outcomes in line with the Bologna process. The investigation is an example of a ... -
Children retelling stories. Responding, reshaping, and remembering in early childhood education and care
(2022-11-14)Oral storytelling is a prevalent cultural practice for sense-making. Through stories, people get to know themselves, others, and the world around them. Children are introduced to this practice at home and in early childhood ... -
Children's story making with digital technologies: Tool-mediated activities in a preschool class
(2014)Narrating has a long tradition within early childhood education and serves, among many things, as a means of engaging children in literacy activities. With the advent of digital technologies, different contexts are created ...