Browsing Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten by Title
Now showing items 95-114 of 540
-
Education for Sustainable Food Consumption in Home and Consumer Studies
(2018-02-08)Education as a means to enable sustainable food consumption has gained increasing recognition as a vital means to decrease current burdens upon both natural resources and human health. In response, the Swedish compulsory ... -
Educational reforms and educational equality.
(Oxford: Pergamon P, 1976) -
Effekter av intensivundervisning i matematik. Utvärdering av ett pilotprojekt med personlig tränare i matematik för elever i behov av särskilt stöd
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015) -
Effekter och sidoeffekter av fysisk aktivitet Relationen mellan regelbunden motion, vardagskompetenser och fritidsintressen med särskild tonvikt på skillnader mellan könen
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1990) -
Elevers demokratiska kompetens. Rapport från den nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU03) – samhällsorienterande ämnen
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Elevers syn på globala förhållanden och framtiden
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Elevers syn på sin högstadietid och sin räkneförmåga ett år efter avslutad grundskola
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1986) -
Elevers uppfattning om sig själva i skolan
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1985) -
Elevers uppfattning om sig själva i skolan Fritidssysselsättningar Val till högstadiet
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning , Institutionen för Pedagogik, 1987) -
Elevplaner och bakgrundsfaktorer
(1966) -
Emergent literacy. Femton svenska forskares tankar om barns skriftspråkslärande 2006
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2007) -
En fråga om frågor : hur lärares frågor i klassrummet gör det möjligt att få reda på elevernas sätt att förstå det som undervisningen behandlar i matematik och naturvetenskap
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2001)This thesis reports results from a study that focuses on how teachers can learn about their students’ learning in mathematics and science. Current perspectives on learning are positioned in terms of the acquisition and ... -
En longitudinell studie av 10-12-åringars förståelse av materiens förändringar
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2001)The main aim of this study was to study young people’s ability to use science knowledge when talking about and explaining everyday phenomena involving transformations of matter. Pupils’ individual knowledge was studied ... -
Encountering algebraic letters, expressions and equations: A study of small group discussions in a Grade 6 classroom
(2015)Introductory algebra has a pivotal role for pupils’ continued learning in algebra. The aim of this licentiate thesis is to contribute to knowledge about how pupils appropriate introductory algebra and the kind of challenges ... -
Enduring effects of schooling : a neglected area in educational research
(Göteborg: University of Gothenburg, Department of Education, 1977) -
Engagemang efterfrågas: Hur tre tillverkande företag söker medverkan från sina medarbetare när de inför Lean
(2010-05-24)Organizations and their management want committed and engaged co-workers. Involvement, participation and active contribution from workers are particularly sought when lean production is introduced. Researchers and external ...