GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/57483

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_57483_1.pdfThesis frame1833KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_57483_2.pdfSpikblad111KbAdobe PDF
View/Open
Title: Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan
Authors: Nilsen, Malin
Issue Date: 19-Oct-2018
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Parts of work: Yngre förskolebarns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan (In manuscript)

Äldre förskolebarns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan (In manuscript)

The tablet computer as a mediational means in a preschool art activity. Från antologin Understanding digital technologies and young children: An international perspective (2016) Eds: Garvis & Lemon. ISBN: 978-1-138-80440-1

Evolving and re-mediated activities when preschool children play analogue and digital Memory games
VIEW ARTICLE

Date of Defence: 2018-11-09
Disputation: Fredagen den 9 november, kl. 13.00, BE036
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
423
Keywords: preschool
tablets
apps
digital tools
mediation
agency
intersubjectivity
scaffolding
play
trial-and-error
games
children
remediation
teachers
Abstract: This doctoral thesis aims to examine how preschool children and teachers interact with tablets and apps, and contribute to a critical discussion about the role of digital technologies in preschool. The thesis consists of four empirical studies based on video observations of 42 children and six teachers, fieldnotes and interviews. Interaction Analysis is used in the analysis of the video observations, which allows for examination of both verbal and non-verbal communication between participa... more
ISBN: 978-91-7346-976-0 (pdf)
978-91-7346-975-3 (tryckt)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/57483
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011