GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Barnskötare blir förskollärare: Enkätjämförelse med en reguljär förskollärarutbildning


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/29259

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_29259_2.pdf1277KbAdobe PDF
View/Open
Title: Barnskötare blir förskollärare: Enkätjämförelse med en reguljär förskollärarutbildning
Other Titles: Nursemaids become pre-school teachers. Questionnaire comparison with regular pre-school education
Authors: Lander, Rolf
Issue Date: 23-May-2012
Publication type: report
Publisher: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Organization: Göteborgs universitet
University of Gothenburg
Series/Report no.: RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
2
Keywords: pre-school education
nursemaids
Abstract: Two cohorts of nursemaids took part in an education to become pre-school teach-ers in 2009 and 2011 at the University of Gothenburg. Their education was the same as pre-school teachers to be at the same university, with the same teachers and the same curriculum, except for two elements: The nursemaids studied 75 per cent of the time for theoretical courses, and they practiced in their ordinary work-ing-places. Four contemporary cohorts of pre-service trained pre-school teachers answered the same... more
ISBN: 978-91-86857-05-9
URI: http://hdl.handle.net/2077/29259
Appears in Collections:RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

This item has been viewed 91 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011