Search
Now showing items 1-10 of 31
Vad gör en skicklig lärare? En studie om kollegial handledning som utvecklingspraktik
(2014-02-19)
What ‘make(s)’ a good teacher?
A study of peer group mentoring as a practice of professional development. Keywords: teachers’ continuing professional development, peer group mentoring, practice architectures, Foucault, ...
Möjligheter i kollegiala samtal om NO-undervisning och bedömning
(2014)
Syftet med studien är att belysa NO-lärares kollegiala samtal om bedömning i ett sammanhang av undervisning och lärande i naturvetenskap, som arena för professionsutveckling. Lärarens kompetens är en av de viktigaste ...
Lärares arbetsglädje : Betydelsen av emotionell närvaro i det pedagogiska arbetet
(2014-03-19)
This thesis aims to explore teachers’ ‘work enjoyment’ and thereby deepening our
understanding of teachers’ work and professionality. Positive emotions in teachers’ work are an
underestimated and under-researched dimension ...
Processledare för skolutveckling. Uppföljning av införandet av processledare i ett verksamhetsområde i Helsingborg.
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2014-04)
I denna rapport, som tagits fram i samarbete mellan Helsingborgs stad och Göteborgs universitet, presenteras en uppföljning av kommunens satsning på att införa processledare på alla skolor och förskolor i ett av Helsingborgs ...
Developing strategic competence in oral interaction in English as a foreign language – A classroom study
(2014)
The teaching and learning of English as a foreign language can be studied by analysing a large amount of results (from the national tests, for example) over a long period of time. It can also be studied from the teacher's ...
Variationens betydelse för elevernas lärande. Relationen mellan en funktions graf och grafen till funktionens derivata
(2014)
Begreppet derivata är mångfacetterat och innebörden kan beskrivas och tolkas i flera olika representationsformer. Elever har emellertid ofta en snäv uppfattning av begreppet och för många är derivata synonymt med algebraiska ...
What is going on out there? - What does it mean for children's experiences when the kindergarten is moving their everyday activities into the nature - landscapes and its places
(2014-11-21)
How we understand the practice of learning in nature-landscapes and places is relevant to contemporary environmental arenas, both in the context of international agendas and as an agenda for Nordic kindergartens where ...
Pedagogisk takt i betygssamtal
(Acta Universitatis Gothoburgensis, 2014-12-18)
This thesis aims to explore how grades are explained and understood in grade conferences between teachers and students in Swedish upper secondary school. The empirical material is based on 149 video-recorded conferences ...
A Fair (Af)fair? On Subjectivation and Differentiation in Educational Capitalism
(2014)
In our time the school is organized with the market as a model and schools are operating on the basis of a marketized rationality, yet within normative frameworks of inclusion and “a school for all”. Then it becomes ...