Search
Now showing items 1-6 of 6
INTENSIVINLÄRNING FÖR SMÅ BARN MED AUTISM
(2021-08-05)
Syfte:
Studien syftar till att få kunskap om de erfarenheter professionella inom habiliteringen och inom förskolan kommunicerar gällande möjligheter och hinder runt arbetet med förskolebarn utifrån metoden Intensiv ...
FRÅN ORD TILL HANDLING En aktionsforskningsstudie om Kollegial handledning som stöttande praktik i en förskola
(2020-01-07)
Syfte: Det övergripande syftet med studien är att identifiera den kollegiala handledningens
stöttande faktorer, vad det gäller pedagogernas omsättande av lärdomar i praktiken.
Teori: Studien har sina teoretiska utgångspunkter ...
INTENSIVINLÄRNING FÖR SMÅ BARN MED AUTISM
(2021-08-09)
Syfte:
Studien syftar till att få kunskap om de erfarenheter professionella inom habiliteringen och inom förskolan kommunicerar gällande möjligheter och hinder runt arbetet med förskolebarn utifrån metoden Intensiv ...
På väg mot en idé om undervisning En aktionsforskningsstudie om översättningsprocesser i förskolan
(2020-03-09)
Syftet är att undersöka hur pedagoger utvecklar förståelse för undervisningsbegreppet i kollegiala samtal. Studien utgår från ett utvecklingsarbete där pedagoger i lärgrupper samtalar kring vad undervisning kan och bör ...
FÖRÄNDRADE LEDNINGSPROCESSER MED VISION, SYFTE OCH MÅL SOM UTGÅNGSPUNKT Rektorer i förskolan utvecklar sin praktik
(2021-09-20)
Syfte:
Syftet med studien är att undersöka hur rektorer i förskolan beskriver att de genomför förändringar i förskolans ledningsprocesser och sitt ledarskap med stöd av teoretiska begrepp inom organisationsforskning och ...
FÖRSKOLLÄRARSTUDENTERS RESONEMANG OM OMSORG En kritisk diskursanalys av studenters tal om omsorg
(2021-08-27)
Syfte:
Det övergripande syftet i studien är att vinna kunskap om hur förskollärarstudenter resonerar om begreppet omsorg i relation till sin utbildning. Mer specifikt åsyftar studien att besvara följande frågor: Hur ...