Search
Now showing items 1-10 of 63
SHARED DECISION-MAKING AND MORAL RESPONSIBILITY - for Treatment and Health
(2016-11-23)
How responsible are patients for adhering to treatment plans designed to optimize the treatment of their health-problem? This thesis analyses and explores a variety of ways in which this question can be understood, and how ...
ÖKAT DELTAGANDE, MER DEMOKRATI En undersökning av hur demokrati kommuniceras av Göteborgs Stad och dess målgrupp
(2019-09-06)
Uppsatsen undersöker demokratiperspektivet i Göteborgs Stads demokratikommunikation och dess ideologiska försanthållanden i relation till medborgarnas syn på demokrati. En kritisk diskursanalys appliceras på stadens ...
Visuell kommunikation i offentliga verksamheter
(2014-10-13)
The aim of this paper is to investigate the subject matter of visual communication in presentation brochures of two Swedish regions: Region Halland and Region Dalarna. My focuses are the following questions: what is the ...
EVIDENSBASERAD MEDICIN OCH ORTOPEDTEKNIK - ÄR KONSENSUSPROCESSER ETT ALTERNATIV FÖR ATT SKAPA EN EVIDENSBASERAD PRAKTIK INOM ORTOPEDTEKNIK?
(2021-12-03)
I denna uppsats undersöks yrkesfältet Ortopedtekniks förutsättningar att arbeta evidensbaserat. Syftet med uppsatsen är att belysa fältets utmaningar med att praktisera begreppet EBM men också att finna möjliga förhållningssätt ...
Varumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitet
(2021-10-27)
Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar ...
AUTOMATIC DETECTION OF UNDERRESOURCED LANGUAGES. Dialectal Arabic Short Texts
(2016-11-15)
Automatic Language Identification (ALI) is the first necessary step to do any language-dependent natural language processing task. It is the identification of the natural language of the input content by a machine. Being ...
Varumärkets digitala framträdande
(2021-09-10)
Syfte: Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet ...
Intern kriskommunikation – hur blir den meningsskapande?
(2014-10-13)
Syfte:
Att bidra med nya kunskaper inom intern kriskommunikation och hur den kan bli meningsskapande, genom att granska vilken roll den formella och informella kommunikationen samt kulturen spelar i samband med en kris.
...
En känsla av verkligheten En neurofilosofisk analys av relationen mellan kropp och känsla
(2016-07-05)
Emotions are very important in creating a sense of reality. But what are emotions? In this thesis I will argue that emotions (and feelings) are a form of perception based on somatic experiences. The arguments are based ...
Västra Götalands kommunala kriskommunikation. Ett intersektionellt perspektiv på krisberedskap
(2014-10-13)
This thesis examines the municipalities of Västra Götaland and the way they are prepared for crisis communication towards people with a foreign background. Over the past years there have been several studies that have ...