GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori >
Master >

Varumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitet


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/69874

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_69874_1.pdf2790KbAdobe PDF
View/Open
Title: Varumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitet
Authors: Skajko, Damir
Issue Date: 27-Oct-2021
Degree: Student essay
Publication type: H2
Keywords: Volvo
kommunikation
varumärkesidentitet
marknadsföring
Abstract: Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar sig även i att belysa hur marknadsföringen och framställningen av varumärkesidentiteterna fungerar som strategisk kommunikation. Studiens teoretiska begrepp omfattas av strategi, strategisk planering, strategisk kommunikation, organisationsidentitet, varumärkesidentitet, mar... more
URI: http://hdl.handle.net/2077/69874
Appears in Collections:Master

 

 

© Göteborgs universitet 2011