Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 156-175 of 684
-
FEAR AND LOATHING IN HUSARÖ En kvalitativ studie av Anders Borgs kriskommunikation
(2018-02-12)Kandidatuppsats: 15 hp Program och/eller kurs: MK 1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 42 Antal ord: 14132 Syfte Syftet med studien är att pröva ... -
Fem myror är fler än fyra elefanter. I FRA-debatten gick bloggare samman och utmanade dagspressen.
(2009-03-05)Titel: Fem myror är fler än fyra elefanter Författare: Lina Hultén och Yanni Umeland Handledare: Annika Bergström Examinator: Oscar Westlund Utbildning: Göteborgs Universitet Institutionen för journalistik ... -
Feminismen har sp arat ur: En retorisk analys av Fittstim -min kamp
(2014-09-09)Titel Feminismen har sp årat ur: En retorisk analys av Fittstim - min kamp Författare Jennifer Marin Hummelin & Kristina Sandin Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin ... -
FIGHTEN OM FLÖDET En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram
(2016-02-11)Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Malin Sveningson Antal ord: 15 360 exkl. referenser och ... -
Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik
(2014-09-25)Titel: Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik Författare: Nina Johansson Kurs: Examensarbete i Medie- och ... -
FILTER ELLER #NOFILTER? - En kvalitativ studie av hur unga svenska kvinnor resonerar kring retuscherande kamerafilter på sociala medier
(2019-07-01)Syfte: Studiens syfte är att bidra med fördjupad förståelse för hur unga svenska kvinnor resonerar kring användning av och exponering för retuscherande kamerafilter på sociala medier. Teori: Genusteori, objektifieringsteori, ... -
”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” − En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier
(2015-02-10)Titel ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” – En kvalitativ studie av kultur och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier Författare Emma Hellberg och Amanda Nergelius Kurs Kandidatuppsats i medie- och kommunikatio ... -
”Det finns ingen «quick fix« i energifrågan.” – En kvalitativ studie av energifrågan i västerbottnisk dagspress
(2014-02-13)Titel ”Det finns ingen «quick fix« i energifrågan.” – En kvalitativ studie av energifrågan i västerbottnisk dagspress Författare Johanna Stenmark Uppdragsgivare JMG, Göteborgs universitet Kurs Examensarbete, Medie- och ... -
”DET FINNS INGET ROMANTISKT MED EN PDF” En kvalitativ studie av svenska studenters attityder och inställningar till kurslitteratur i e-boksformat.
(2016-02-11)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG, Göteborgs universitet. Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: ... -
”Det finns ju inte en käft som skulle betala för att läsa en blogg” – En studie om svenska dagstidningars övergripande strategier bakom uppstarten av bloggar på sina nätupplagor.
(2011-09-15)Titel: ”Det finns ju inte en käft som skulle betala för att läsa en blogg” – En studie om svenska dagstidningars övergripande strategier bakom uppstarten av bloggar på sina nätupplagor. Författare: Therése Kristiansson ... -
Fit med sociala medier - En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors syn på sociala medier i relation till träning och hälsa
(2020-02-13)Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur unga kvinnor som tränar använder sociala medier, samt hur användningen påverkar deras tränings- och hälsouppfattningar. Teori: Digital deltagarkultur, tvåstegshypotesen, cultural ... -
Flera roller, ett framträdande En kvalitativ studie om Facebook-användare och deras publik
(2016-09-08)Titel Flera roller, ett framträdande – En kvalitativ studie om Facebook-användare och deras publik Författare Nina Cederholm Program Medie- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs Universitet Kurs Examensarbete i ... -
Flerkanalspubliceringens medielogik – vision eller verklighet?
(2010-08-04)Titel: Flerkanalspubliceringens medielogik - Vision eller verklighet? Författare: Katarina Gregner och Johanna Wedin Uppdragsgivare: Retriever Sverige Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid ... -
ETT FLÖDE FYLLT AV REKLAM - En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram
(2021-07-01)Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenskars upplevelser av reklambudskap på Instagram. Teori: Uses and gratifications och Model of attitudes towards advertising. Metod: Kvalitativa fokusgrupper. Material: Två ... -
Flykten från landsbygden – en kvantitativ innehållsanalys av mångfalden i det lokala nyhetsmaterialet i Arbetarbladet och Gefle Dagblad
(2014-02-12)Title: A Rural Pluralism Abandoned – A quantitative analysis of the diversity in the local news content in Arbetarbladet and Gefle Dagblad Authors: Kalle Berg, Viktor Johansson och Francisco Ramirez Franzén. Subject: ... -
FN-TWIPLOMATI - En studie om diplomatisk kommunikation på Twitter
(2018-09-14)Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att undersöka i vilken utsträckning medlemsländer i FN:s säkerhetsråd använder sig av mjuk och hård makt i sin kommunikation på Twitter, och om användningen skiljer sig mellan ... -
Forskning, etik och djur – Vem prövas i de djurförsöksetiska nämnderna?
(2012-09-10)Titel: Forskning, etik och djur – Vem prövas i de djurförsöksetiska nämnderna? Författare: Therese Edström Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårterminen 2011 Syfte: Att studera de ... -
Forskningskommunikation i bloggar Bloggen som kommunikations- och självpresentationsplattform för svenska forskare
(2012-02-16)Titel: Forskningskommunikation i bloggar - Bloggen som kommunikations- och självpresentationsplattform för svenska forskare Författare: Maike Mohlin och Malin Arosilta Uppdragsgivare: SOM-institutet, Forskningsinstitut ... -
FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM! - En multimodal analys om personifiering på svenska partiledares Instagramkonton
(2022-02-24)Syfte: Syftet med undersökningen är att undersöka på vilka sätt personifiering visar sig i utvalda inlägg på Instagram från de tre stycken svenska partiledare med flest antal följare på Instagram. Teori: Personifiering ...