• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Gothenburg University Library / Göteborgs universitetsbibliotek
  • Search
  •   Home
  • Gothenburg University Library / Göteborgs universitetsbibliotek
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Nätbaserad kurs med flexibel fördjupning 

Maack, Karl; Lilja, Patrik; von Feilitzen, Mattias (PIL-enheten, 2013-04-30)
Projektet nätbaserad kurs med flexibel fördjupning är ett pedagogiskt utredningsprojekt som bedrivits från 2011 till och med 2012. Projektet är genomfört i ett samarbete mellan Sahlgrenska akademin och IT fakulteten med ...
Thumbnail

Att belägga, bedöma och belöna pedagogisk skicklighet 

Unknown author (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2010-04-16)
Thumbnail

Didaktiska fördjupningskurser för universitetslärare inom och utom lärarutbildningen. 

Johansson, Peter; Landqvist, Hans; Olsson, Mikael; Dragemark Oscarson, Anne; Pettersson, Tobias (Göteborgs universitet, Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt, 2011-12-15)
2010 föreslog Lärarutbildningsnämnden (LUN) ett projekt kallat Didaktiska fördjupningskurser för universitetslärare inom och utom lärarutbildningen, vilket skulle utföras inom ramen för PIL:s högskolepedagogiska ...
Thumbnail

Kursguiden som instruktion och styrdokument 

Aldrin, Viktor (Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande, 2012-06-19)
Kursguider är en text som finns mellan kursplanens målformuleringar och själva genomförandet av en kurs. Den skrivs om för varje kurstillfälle för att anpassas till datum och specifika examinationsformer. Som undersökningsmaterial ...
Thumbnail

Formativ kursutvärdering. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. 

Carlsson, Ninni (Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2013-12-16)
Denna projektrapport är genomförd vid Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL) vid Göteborgs universitet. Syftet har varit att undersöka om och hur en verkstad i formativ kursutvärdering kan ingå i ...
Thumbnail

Utvärdering av PIL-enhetens högskolepedagogiska kurser vt2008–vt2018. En enkätstudie. 

Jernås, Margareta; Vigmo, Sylvi (Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2021-02-03)
Mot bakgrund av tidigare utvärdering (Oldsjö, 2015) av högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet, tillsammans med synpunkter som framkommit i kollegiala samtal med kursdeltagare på PIL:s kurser blev det angeläget ...
Thumbnail

Att använda personbaserade inspelningar i interaktivt lärande 

Abelin, Åsa; Behrns, Ingrid; von Feilitzen, Mattias; Laakso, Katja (PIL-enheten, 2013-04-26)
Ny teknik har gjort det möjligt att utveckla nya undervisningsformer. Men detta leder också till att vi ställs inför nya frågor och utmaningar. Projektet Att använda personbaserade inspelningar i interaktivt lärande - ...
Thumbnail

Kursvärderingar och konstruktiv länkning. En vägledning för utformning av kursvärderingar post-Bologna. 

Johansson, Peter; Norman, Marie; Fogelberg, Karin; Petersson, Bengt (Göteborgs universitet, Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt, 2012-03-02)
Många olika perspektiv präglar högskolans verksamhet, vilket också lämnar avtryck i såväl mål som utformning av kursvärderingar. Denna rapport tar som första utgångspunkt att kursvärderingar bör präglas av ett kursutveck ...
Thumbnail

Att skriva är att delta i en dialog. Ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt vid Göteborgs universitet. 

Wahlandt, Anette (Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2014-06-12)
Skrivande är en central aktivitet inom högskolan, men att utveckla sitt skriftspråk upplevs ofta som svårt, mödosamt och ensamt (Ask, 2007). Syftet med det utvecklingsprojekt som redogörs för i denna rapport har varit att ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorJohansson, Peter (2)von Feilitzen, Mattias (2)Abelin, Åsa (1)Aldrin, Viktor (1)Behrns, Ingrid (1)Carlsson, Ninni (1)Dragemark Oscarson, Anne (1)Fogelberg, Karin (1)Jernås, Margareta (1)Laakso, Katja (1)... View MoreSubject
högskolepedagogik (9)
kursvärdering (2)användbarhet (1)audioinspelning (1)bedömning (1)constructive alignment (1)didaktik (1)distanskurs (1)etik (1)flexibel pedagogisk modell (1)... View MoreDate Issued2020 - 2021 (1)2010 - 2019 (8)Has File(s)
Yes (9)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV