Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 656-675 of 684
-
Vem vill bli BMA? En kvalitativ undersökning om vilka som väljer att läsa till Biomedicinsk analytiker och vilka informationskanaler de väljer.
(2011-09-14)Titel: Vem vill bli BMA? En kvalitativ undersökning om vilka som väljer att läsa till Biomedicinsk analytiker och vilka informationskanaler de väljer. Författare: Alexandra Edström och Frida Törnqvist Uppdragsgivare: ... -
Vem vinner? Populär och litterär gestaltning i medierapporteringen om Nobelpriset i litteratur
(2014-02-11)Who will win? Popular and literary framing in media coverage of Nobel Prize in Literature by Magnus Wennerberg Autumn 2013 Instructor Mats Ekström The question at issue in this essay is how does mass media frame Nobel ... -
VET DU VEM EN SVENSK UTLANDSVETERAN ÄR? - ”En studie av unga svenskars bild av veteraner från internationella konflikter”
(2018-09-14)Syfte: Syftet med detta arbete är att ta reda på hur bilden av svenska veteraner ser ut hos unga i Sverige och vad det är som bidragit till att det är så den ser ut. Teori: Semiotik, uses and gratifications Metod: ... -
VETTIGA, MANIPULERANDE OCH YTLIGA YOUTUBERS - En kvalitativ studie om hur unga upplever att deras attityder och värderingar påverkas av influencers på Youtube
(2018-09-12)Syfte: Studiens syfte är att få en fördjupad förståelse för hur unga uppfattar influencers på Youtube. Teori: Det teoretiska ramverket innehåller teorier och tidigare forskning om opinionsbildning, parasociala ... -
”Vi är folket” En analys av Pegidas kommunikation i invandringsdiskursen
(2015-08-13)Titel: ”Vi är folket” En analys av Pegidas kommunikation i invandringsdiskursen Författare: Inga Svensson Kurs: Mk1500 V15 Examensarbete i Medie och kommunikationsvetenskap Termin: VT 2015 Handledare: Orla Vigsø Sidantal/Ord: ... -
VI HITTADE DEN I BYRÅN En kartläggning av fyra svenska dagstidningars användande av TT
(2015-02-11)The purpose of the study was firstly to describe the use of news articles from the largest Swedish news agency, TT Nyhetsbyrån, in four Swedish newspapers. Secondly, the purpose was to see if there was a homogenization of ... -
”Vi kallar dem för gatubarn” En kritisk diskursanalys av medierapporteringen om ungdomarna i Nordstan.
(2017-10-30)Abstract Title: “The kids of the street”- a discourse analysis about the reporting of the young people in Nordstan. Author: Nanna Nilsson, Hanna Dahlström och Johanna Sundquist Subject: Undergraduate research paper in ... -
VI LETAR INTE LIKES, MEN... En kvalitativ observationsstudie om beslutsprocesserna bakom vad public service publicerar på sociala medier
(2018-02-12)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK 1500 Examensarbete i Medie-och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2017 Handledare: Pavel Rodin Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 52 ... -
Vi lever alla med hiv En undersökning hur en målgrupp tolkar en reklamkampanj
(2012-08-31)Titel: Vi lever alla med hiv. En undersökning hur en målgrupp tolkar en informationskampanj Författare: Anna Halvarsson Uppdragsgivare: Hivpreventionen i Västra Götaland Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ... -
VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing
(2023-09-20)In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the ... -
”Vi måste höja våra röster för att höras!” En studie om feministiskt engagemang på stafettkonton på Instagram
(2016-09-08)Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2016 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsso ... -
“VI PALLAR INTE LÄNGRE MED ATT SES SOM ANSVARIGA FÖR ALLT SOM NI KVINNOR MÅR LITE DÅLIGT AV” En studie av kampanjen Mansplainingakuten
(2017-10-09)Abstract Examensarbete: 15 hp Program/kurs: MK1500 Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2017 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 35 Antal ord: 12 ... -
“VI STRÄVAR [IBLAND] EFTER ATT GENOM REPRESENTATION FÅ ALLA UNGA KVINNOR ATT KÄNNA SIG SEDDA OCH HÖRDA” - En kvantitativ innehållsanalys av representationen av olika kroppsnormer i VeckoRevyn
(2019-07-01)Syfte: Att undersöka hur stort utrymme normbrytande kroppar får i VeckoRevyn samt vilka typer av normbrytande kroppar som får ta del av detta utrymme. Detta i relation till VeckoRevyns kampanj "Size Hero". Teori: ... -
”Vi vill inte skrämma konsumenterna, men det skadar inte att bli mer medveten” En studie av dagstidningarnas gestaltning av kemiska hälsorisker i livsmedel under 2000-talet
(2015-08-13)Titel: ”Vi vill inte skrämma konsumenterna, men det skadar inte allt bli mer medveten” – En studie av dagstidningarnas gestaltning av kemiska hälsorisker i livsmedel under 2000-talet. Författare: Alina Avdic och Elin ... -
“Viktigt att vara uppdaterad, inte hänga efter och bli en grottmänniska” - En kvalitativ studie om gymnasieungdomars behov och attityder bakom deras nyhetskonsumtion via digitala nyhetsplattformar.
(2020-02-03)Syfte: Studiens syfte är att undersöka gymnasieungdomars behov och attityder bakom deras nyhetskonsumtion, specifikt inriktat på nyheter från digitala plattformar. Målet med studien är att få en bättre förståelse för, och ... -
"DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
(2024-03-11)In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to ... -
Visionen som varumärke. En studie av hur varumärkesoriente-ringen i svenska kommunorganisationer kan mätas
(2014-08-22)Titel Visionen som varumärke. En studie av hur varumärkesorienteringen i svenska kommunorganisationer kan mätas Författare Andreas Forsner Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin ... -
"Vissa är idioter, man kan inte stoppa dem" - En kvalitativ studie om unga mäns syn på näthat
(2019-02-07)Syfte: Att undersöka hur unga män förhåller sig till näthat som fenomen i sociala medier. Teori: The Online Disinhibition Effect, Genusteori, Maskulinitetsteori. Metod: Kvalitativa intervjuer i kombination med en ... -
Volvo Inormation Technology. Are the important messages getting Througt to employees?
(2009-11-13)Titel VOLVO INFORMATION TECHNOLOGY Are the important messages getting through to the employees? Authors Sophie-Joy Elkan and Jessica Ohliw Course Media- and communication studies Semester Spring 2009 Aim To study the ...