Search
Now showing items 1-3 of 3
Sedd eller synad? En diskursanalytisk studie av individuella utvecklingsplaner i förskolan
(2011-06-30)
Syfte: Vi lever i en tid då det har blivit allt vanligare att barns utveckling och lärande bedöms och dokumenteras på olika sätt. Nuförtiden har många kommuner fastställda riktlinjer som ålägger pedagogerna att utarbeta ...
Discursive changes on comprehensive education in Sweden from 1969 – 2011
(2014-09-05)
Aim: Partly the investigation has an aim to make a diachronic analyse of Lgr 69, Lgr 80, Lpo 94 and Lgr 11 and critically discuss discursive changes within these policy documents, regarding educational reforms and paradigm ...
Vem i hela världen kan man lita på? En kritisk diskursanalys av Lgr11 och Skollag 2010:800
(2012-08-15)
Syfte: Det övergripande syftet med detta arbete är att granska Lgr11 och Skollagen 2010:800 med hjälp av kritisk diskurs analys, för att försöka utröna huruvida dessa nya utbildningspolitiska reformer gynnar elevernas ...