Browsing CFK-rapport by Author "Holmberg, Ulrika"
Now showing items 1-5 of 5
-
Konsumenters information om och val av leverantörer på sex omreglerade marknader. Fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, el och tandvård.
Roos, John Magnus; Hansson, Niklas; Holmberg, Ulrika (2010)Magnus Roos, Ulrika Holmberg och Niklas Hansson har på uppdrag av Konsumentverket gjort en undersökning om hur konsumenter förhåller sig till valmöjligheter på marknaderna för fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, ... -
Konsumenters köp av ekologisk mat - En forskningsöversikt
Holmberg, Ulrika; Steingrimsdottir, Hulda; Svensson, Åsa (2007)Vår översikt över de senaste årens forskning om konsumenters inställning till och köp av ekologisk mat visar att: • Andelen köpta ekologiska livsmedel är liten trots ett stort intresse för miljöfrågor. Konsumenters ... -
Konsumtionsforskningens inriktningar och förutsättningar
Holmberg, Ulrika; Ejdeholm, Carina (2006)Rapporten ger en bild av hur konsumtionsforskning definieras och hur den finansieras. Rapporten har gjorts på uppdrag av Konsumentverkets vetenskapliga råd och syftar till att ge en bild av forskningsområden och ... -
Lobbying, konsensus och egenintresse. Användarrepresentanters upplevelser av standardiseringsprocessen
Roos, John Magnus; Wenzer, Jakob; Holmberg, Ulrika (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2012-11)Rapporten presenterar resultatet av en undersökning om slutanvändarrepresentanters deltagande i standardiseringsprocesser på svensk och internationell nivå. Syftet är att redovisa och analysera hinder och framgångsfaktorer ... -
Marknadsföringsforskning om konsumenter och konsumtion
Ekström, Karin M.; Holmberg, Ulrika; Ossiansson, Eva (2007)Föreliggande rapport är en kartläggning av marknadsföringsforskning som fokuserar på konsumenter och konsumtion i Norden. Projektet har genomförts av forskare på Centrum för konsumtionsvetenskap och är finansierat av ...