Now showing items 1-10 of 10

    • Barn som medforskare av matlandskap. Del 1: Medforskning 

      Brembeck, Helene; Johansson, Barbro; Bergström, Kerstin; Jonsson, Lena; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Hillén, Sandra (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2010)
      Barn som medforskare av matlandskap, BAMM, är ett tvärvetenskapligt projekt med deltagare från Etnologi, Företagsekonomi och Mat hälsa och miljö vid Göteborgs universitet samt Avdelningen för Design på Chalmers. Syftet ...
    • Fika, fiske och föreningsliv 

      Brembeck, Helene; Karlsson, MariAnne; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Jonsson, Lena; Bergström, Kerstin; Engelbrektsson, Pontus (2007)
      Föreliggande rapport ingår i projektet Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteenden hos konsumenter 55+. Projektet är ett institutions- och fakultets-övergripande samarbete mellan forskare från etnologi, ...
    • Forskning för en friskare generation: Levnadsförhållanden, vanor och hälsosam vikt 

      Berg, Christina; Eiben, Gabriele; Johansson, Barbro; Lissner, Lauren; Magnusson, Maria; Mårild, Staffan; Ossiansson, Eva; Prell, Hillevi; Sjöberg, Agneta (Göteborgs universitet, 2012)
    • Konsumtionsmakt 2.0 

      Hast, Lennart; Ossiansson, Eva (2008)
      Denna rapport har sitt ursprung i bokprojektet Marknadsorientering - myter och möjligheter, vilket haft MTC- Marknadstekniskt Centrum som finansiär. De båda författarna Lennart Hast, Dagspresskollegiet vid JMG och ...
    • Livspussel med utmaningar. Tolv svenska barnfamiljers berättelser om mat och hälsa. 

      Johansson, Barbro; Ossiansson, Eva (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2014)
      I kapitel 1 beskrivs projektet och de teorier och metoder som använts. Den kvalitativa studien baseras på besök i tolv barnfamiljer, där vi genom intervjuer, foton, kvitton, collage och målningar skapade oss en bild av ...
    • Marknadsföringsforskning om konsumenter och konsumtion 

      Ekström, Karin M.; Holmberg, Ulrika; Ossiansson, Eva (2007)
      Föreliggande rapport är en kartläggning av marknadsföringsforskning som fokuserar på konsumenter och konsumtion i Norden. Projektet har genomförts av forskare på Centrum för konsumtionsvetenskap och är finansierat av ...
    • Maten och det nya landet 

      Brembeck, Helene; Karlsson, MariAnne; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Jonsson, Lena; Bergström, Kerstin; Engelbrektsson, Pontus (2006)
      År två av projektet Den mångdimensionella matkonsumenten: värderingar och beteende hos konsumenter 55+ vid Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK) fokuserar nya svenskar, närmare bestämt utrikesfödda personer, som anlänt ...
    • Maten och det nya landet : en forskningsrapport från Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK). 

      Brembeck, Helene; Karlsson, MariAnne; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Jonsson, Lena; Bergström, Kerstin; Engelbrektsson, Pontus (2007)
      Rapporten Maten och det nya landet ingår i forskningsprojektet Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteenden hos konsumenter 55+, som är ett institutions- och fakultetsövergripande samarbete mellan ...
    • Vin, växthus och vänskap. Rapport 1 från projektet "Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteende hos konsumenter 55+", 

      Brembeck, Helene; Karlsson, MariAnne; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Jonsson, Lena; Bergström, Kerstin (2005)
      Föreliggande rapport ingår i projektet Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteenden hos konsumenter 55+. Projektet är ett institutions- och fakultetsövergripande samarbete mellan forskare från etnologi, ...