Search
Now showing items 1-4 of 4
Förskollärares uppfattningar av fenomenet undervisning
(2020)
Studiens syfte är att undersöka förskollärares uppfattningar av fenomenet undervisning i
förskolan. Fenomenet är ett outforskat område vilket har lett fram till den här studien.
Skolverkets lägesbedömning (2017) visar ...
Förskollärares uppfattningar om högläsning i förskolan. En intervjustudie om förutsättningar, funktioner och digitala verktyg.
(2022)
Vi har valt att genomföra en studie som undersöker förskollärares uppfattningar, erfarenheter
och tankar om högläsning i förskolan. De frågeställningar som studien utgår ifrån är; Vilka
uppfattningar har de intervjuade ...
Dokumentation i förskolan. Vad blir till?
(2020)
Syftet med vår studie är att undersöka olika förskollärares uppfattningar av dokumentation
samt hur dokumentation kan bli till i förskolan. Förskolans läroplan revideras och uppdateras
ständigt och därav menar vi att ...
Delaktighet i förskolan, en utmaning? - En fenomenografisk studie kring förskollärares uppfattningar om delaktighet, med utgångspunkt i barnkonventionen artikel 12.
(2022)
Är fenomenet delaktighet en utmaning i förskolan? I tidigare forskning framgår det att
delaktighet är svårdefinierat där attityder och värderingar samt olika typer av interaktioner
benämns som ...