Search
Now showing items 1-7 of 7
Möten i tamburen
(2020)
Konflikthantering i förskolan
(2020)
Abstract
Syftet med studien är att undersöka pedagogernas agerande i de konflikter mellan barn som sker på förskolan i den fria leken. Våra frågeställningar är: 1. Vilka förhållningssätt är vanligast att pedagogerna ...
Pedagog-barnrelationers påverkan på barns socioemotionella utveckling i förskolan
(2020)
AbstractBåde i Sverige och globalt har förskolans roll börjat riktas in alltmer mot att förbereda barnen inför de akademiska krav och förväntningar som väntar i den påföljande skolan. Risken med denna utveckling är att ...
Förskollärares uppfattningar av fenomenet undervisning
(2020)
Studiens syfte är att undersöka förskollärares uppfattningar av fenomenet undervisning i
förskolan. Fenomenet är ett outforskat område vilket har lett fram till den här studien.
Skolverkets lägesbedömning (2017) visar ...
F ÖRSKOLLÄRARES UPPFATTNINGAR OM DE YNGSTA BARNENS MÖJLIGHETER TILL ANKNYTNING I FÖRSKOLA - En kvalitativ intervjustudie
(2020-06)
Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger ser på anknytning och relationer till barn och vårdnadshavare i förskolan. De teoretiska utgångspunkterna är fenomenologi och
anknytningsteorin. Den metod som har använts ...
Barns delaktighet i samlingen
(2020)
Samlingen är en aktivitet som i många förskolor är förgivettagen där barns delaktighet
riskerar att hamna i bakgrunden. Syftet med denna studie är därför att undersöka hur
förskolläraren kan utforma samlingen så att ...