Search
Now showing items 1-3 of 3
Stress hos förskollärare
(2020)
Syftet med vår studie är att undersöka vad förskollärare har för erfarenheter av stress i sitt arbete. Vi vill även undersöka hur ett förebyggande arbete mot stress skulle kunna se ut utifrån förskollärarnas svar. Vi kommer ...
“Nej” kan sägas med olika intentioner, och det gör hela skillnaden. Förskollärares uppfattningar om strategier mot exkluderande handlingar mellan barn i förskolan, som med tiden kan leda till mobbning.
(2022)
Mobbning bidrar till kraftigt negativa konsekvenser i människors liv, och det startar redan i
förskolan. “Läroplan för förskolan” (Lpfö18, 2018) uttrycker att inget barn skall kränkas och
förskolan ska bidra till social ...
Förskollärares uppfattningar om Alternativt Kompletterande Kommunikation.
(2022)
Denna studie syftar till att undersöka hur förskollärare uppfattar att Alternativt
Kompletterande Kommunikation (AKK) kan stödja yngre barns möjlighet till
kommunikation. Frågeställningarna som ligger till grund för ...