Search
Now showing items 1-5 of 5
MedieSverige 2021
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-03)
Strukturen för medierna och marknaden för dem utvecklas i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt ...
AD WARS Digital Challenges for Ad-Financed News Media in the Nordic Countries
(Nordicom, 2017-05)
Digitalisation has changed how we communicate with one another, how we search for information, how we use media and, not least, how media are financed. This report focuses on media financing, specifically the portion of ...
Mediebarometern 2018
(Nordicom, 2019-05-29)
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över ...
MedieSverige 2019
(Nordicom, 2019-02)
Strukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt ...
Boardroom Empires? A Study of Ownership Inflence in the Swedish Press
(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2013-12)
The question of how ownership impacts on the performance of the press is a perennial one.
Despite the extensive attention devoted to the perceived consequences of ownership, information about what newspaper owners actually ...