Search
Now showing items 1-5 of 5
Lekens lustfyllda lärande - en studie om lekens betydelse i matematikundervisning ur lärarperspektiv
(2009)
Syfte:Vår undersökning handlade om lekens betydelse i
matematikundervisning ur lärarperspektiv.
Syftet med denna undersökning var att undersöka lekens
betydelse i barns lärande och utveckling. Vi ville undersöka om
leken ...
Geometriundervisning - En intervjustudie med sju lärare om deras uppfattningar av elevers lärande i geometri
(2009)
Sammanfattning
Syfte och huvudfrågor
Vårt syfte är att undersöka hur en grupp lärare på samma skola uppfattar geometriundervisning och vilken vikt de
fäster på olika aspekter gällande kunskapsinhämtning för elever i de ...
Elevers uppfattning om läxor - läxans utformning och innehåll i fyra ämnen
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2009)
Syftet med den här studien är att undersöka hur läxan ser ut, hur den initieras och hur den följs upp inom fyra
ämnesområden. Huvudfokus ligger dock i frågan huruvida man ger läxor i förhållande till elevers förutsättningar
att ...
Det måste få vara lite klurigt, fröken! En fallstudie där en lärare möter elever i årskurs 5, som tidigt nått målen i matematik.
(2009)
Syftet med vår undersökning är att få inblick i hur en lärare ger utvecklingsstöd till elever som
tidigt nått målen i matematik.
Många lärare säger att det är resurser som saknas för att ha möjlighet att utmana elever ...
Variation i matematikundervisning - hur kan IT bidra?
(2009)
Sammanfattning:
Det övergripande syftet med studien är att undersöka hur IT kan bidra med en variation i
undervisningsformer i matematikundervisning. Våra huvudfrågor är: Hur samspelar undervisningsformen
med hur det ...