Show simple item record

dc.contributor.authorBergendahl, Clara
dc.date.accessioned2020-06-17T09:13:44Z
dc.date.available2020-06-17T09:13:44Z
dc.date.issued2020-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/64802
dc.description.abstractDen här uppsatsen reder ut förhållandet mellan det sceniska framträdandet och den klingande musiken i en komposition. Tar det fokus från musiken att fokusera på det som inte är musik eller höjer det upp den? Genom att analysera tre komponerade stycken har författaren kunnat utveckla tre nycklar för att komma fram till ett resultat gällande frågan. Dessa tre nycklar är: tid och tålamod, intresse och sociala förutsättningar. Resultatet pekar på att det blir positiva resultat genom att förhålla sig till den sceniska aspekten inom komposition på ett eller annat sätt. Resultatet är baserat på författarens uppfattning om hennes sätt att komponera på och är inte en generell uppfattning om vad som är bra eller dåligt inom komposition. Alla bilder i arbetet är fotograferat eller filmat av författaren själv om inget annat anges.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectkompositionsv
dc.subjectscensv
dc.subjectmusiksv
dc.subjectrollersv
dc.titleAtt förhålla sig till scenen i en kompositionsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record