Show simple item record

dc.contributor.authorLingaas, Maria
dc.date.accessioned2016-09-29T11:59:23Z
dc.date.available2016-09-29T11:59:23Z
dc.date.issued2016-09-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/47820
dc.descriptionOnline education is sometimes considered an inferior alternative, since cheating is believed to be more common online than in the traditional classroom. This essay is a review of research on cheating in online examinations. The purpose is, based on the overall research, to study the possibilities of dealing with this problem. The research was carried out as a systematic literature review. Database searches were made in two databases in the area of pedagogics; EdITLib and Education Research Complete, resulting in 91 unique hits. The selection process led to 29 original articles, which were categorized and quality assessed. The articles were divided into three thematic categories: Infrastructure: Studies investigating if cheating is more common online, studies investigating the effect of monitoring on cheating and studies investigating the impact of infrastructure on cheating. Individual: Studies that examine students' attitudes towards cheating, studies investigating the frequency of cheating and studies investigating the effect of demographic factors on cheating. Learning Culture: Studies investigating the campus culture's influence on cheating and studies investigating the impact of honor codes on cheating The results do not suggest that cheating is more prevalent online than in the classroom, but rather that cheating is a general problem for which online tests only provide new tools. Furthermore, cheating is often a social phenomenon and a part of campus culture. Being able to excuse the behavior to oneself and others is a key factor in the decision to cheat. Students' views on the value of knowledge, is another important factor. Furthermore, the analyzed studies show that it makes a difference if the university has an honor code, i.e. a statement which clearly demonstrates how cheating is defined and what the consequences are, and is actively working to implement this code in the learning culture. This means that such a code in the learning culture can counteract cheating.sv
dc.description.abstractOnlineutbildning anses ibland som ett sämre alternativ då fusk vid examination antas vara mera vanligt förekommande online än i traditionell klassrumsundervisning. Denna uppsats är en sammanställning av forskning om fusk vid onlineexamination. Syftet är att utifrån det samlade forskningsläget se vad det finns för möjligheter att komma tillrätta med detta problem. Arbetet genomfördes som en systematisk litteraturstudie och databassökningarna gjordes i två databaser inom området pedagogik; EdITLib och Education Research Complete och resulterade i 91 unika träffar. Urvalsprocessen utmynnade i 29 originalartiklar som kategoriserades och kvalitetsbedömdes. Artiklarna kunde delas in tematiskt i tre kategorier: Infrastruktur: Studier som undersöker om fusk är vanligare online, effekten av övervakning vid prov och infrastrukturens påverkan på fusk. Individ: Studier som undersöker studenters inställning till fusk, studenters frekvens av eget fusk och effekt av demografiska faktorer på fusk. Lärandekultur: Studier som undersöker påverkan av campuskultur och hederskodex på fusk. Resultatet av det här arbetet tyder inte på att fusk är vanligare online än i klassrummet, utan snarare på att fusk är ett generellt problem, där onlineprov bara erbjuder ett nytt verktyg. Fusk i sig är många gånger en social företeelse och en del av campuskulturen. Att kunna ursäkta beteendet inför sig själv och andra är därför en grundläggande faktor för beslutet att fuska. Studenternas syn på värdet av kunskap är en annan viktig faktor. Det gör dessutom stor skillnad om universitetet har en så kallad hederskodex, som tydliggör för studenterna hur fusk definieras och vilka konsekvenserna är, och arbetar aktivt med att implementera denna i lärmiljön. En sådan hederskodex kan alltså motverka fusk.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2015:014sv
dc.subjectonlineprovsv
dc.subjectfusksv
dc.subjecthederskodexsv
dc.subjectcampuskultursv
dc.subjectlärandekultursv
dc.titleFusk vid provskrivning online vad säger forskningen?sv
dc.title.alternativeCheating on online tests what did the literature show?sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record