Show simple item record

dc.contributor.authorSvensson, Katrin
dc.date.accessioned2016-02-17T14:26:34Z
dc.date.available2016-02-17T14:26:34Z
dc.date.issued2016-02-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41940
dc.description.abstractSyfte: Studien grundas i problematik med kommunens dokumenthanteringssystem som inte upplevs som användarvänligt. Studien syftar således till att tillgängliggöra information. Teori: I denna studie har litteratur inom intranät, informationshantering samt knowledge management använts. Metod: En enkätundersökning har genomförts för att undersöka användningen av förvaltningens digitala verktyg samt vilka behov av information personalen har. Resultat: Studiens resultat bekräftar att dokumenthanteringssystemet inte fungerar optimalt men påvisat också en bristande kännedom om vilken information som finns att tillgå.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectIntranät, informationshantering, gruppering, gruppifering, knowledge management, dokumenthanteringssystemsv
dc.titleDen som söker skall finna? Om att tillgängliggöra information via intranätet för omvårdnadspersonal och legitimerad personal inom Vård- och äldreomsorgsförvaltningen.sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record