Search
Now showing items 1-3 of 3
Förskollärares uppfattningar av fenomenet undervisning
(2020)
Studiens syfte är att undersöka förskollärares uppfattningar av fenomenet undervisning i
förskolan. Fenomenet är ett outforskat område vilket har lett fram till den här studien.
Skolverkets lägesbedömning (2017) visar ...
Barn i behov av stöd och anpassning. Förskollärarnas syn på odiagnostiserade barn i behov av stöd och anpassning.
(2022)
Intentionen med studien är att lyfta tillvägagångssätten med barn i behov av stöd och
anpassningar i förskolans verksamhet utan ett fokus på diagnostiserade barn. Vid utformning
av studiens forskningsområde framkom det ...
”Den ska vara inspirerande för barnen, att vara i och lära i”. Förskollärares uppfattningar om den fysiska inomhusmiljön i förskolan.
(2022)
Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur sju verksamma förskollärare uppfattar hur
den fysiska inomhusmiljön i förskolan påverkar barns lek och lärande. Detta motiveras dels
utifrån förskolans ...