Show simple item record

dc.contributor.authorDahllöv, Elin
dc.date.accessioned2013-09-20T09:57:27Z
dc.date.available2013-09-20T09:57:27Z
dc.date.issued2013-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/34018
dc.description.abstractTitel: Sagan om Rescuerunner – hur corporate storytelling kan förbättra markandskommunikationen på Rescuerunners hemsida Författare: Elin Dahllöv Uppdragsgivare: Safe at Sea Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborg universitet Termin: Vårterminen 2013 Handldare: Orla Vigsø Sidantal: 56 Antal ord: 16 075 Syfte: Att ta reda på hur corporate storytelling kan stärka varumärket Metod: Kvalitativ bild- och textanalys Material: Texter och bilder från www.rescuerunner.com Huvudresultat: Att Rescuerunner, en produkt som framställs som ganska tekniskt avancerad och med en rad finesser som inte är uppenbara vid första anblicken, kan tjäna på att använda sig av corporate storytelling. Främsta anledningen till detta är att produkten blir mer lättillgänglig och lättare kan förklaras. Istället för att nämna en massa teknisk information och data, kan man berätta en historia om hur det fungerar och vad det innebär i verkligheten.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesC844sv
dc.subjectstorytellingsv
dc.subjectcorporate storytellingsv
dc.subjectdigital storytellingsv
dc.subjectretoriksv
dc.subjectappellformersv
dc.subjectbildanalyssv
dc.subjectretorisk analyssv
dc.subjectsjösäkerhetsv
dc.subjectsjöräddningsv
dc.titleSagan om Rescuerunner hur corporate storytelling kan förbättra marknadskommunikationen på Rescuerunners hemsidasv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record