Search
Now showing items 1-3 of 3
KONSTEN ATT KOMMUNICERA En studie av internkommunikation och organisationsidentitet inom en konstnärligt driven organisation.
(2016-11-14)
Syftet med studien är att undersöka organisationsidentitet i förhållande till
subkulturer och hur det påverkar den interna kommunikationen på en
”konstnärligt driven organisation”. Central litteratur är Kommunikation i ...
Kulturarvsmyndigheter, kärnvärdesord och New Public Management. En jämförande studie av kärnvärdesord hos kulturarvsmyndigheter och andra myndigheter inom OECD.
(2018-10-29)
Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall hur och varför kärnvärdesord hos olika typer av regulativa myndigheter ofta liknar varandra.
Med Arild Waeraas artikel från 2010 som utgångspunkt, där han ...
(Re)Branding the Humanities? A Qualitative Content Analysis of the Portrayal of the Humanities’ at Seven Higher Education Institutions in Sweden during 2015-2016
(2016-12-02)
The aim of this essay is to through descriptive qualitative content analysis investigate how seven different institutions of higher education in Sweden present the Humanities, and what kind of brand
identity that emerges ...