GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Tänka fritt, tänka rätt. En studie om värdeöverföring och kritiskt tänkande i gymnasieskolans undervisning


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/32676

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_32676_1.pdf2068KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32676_2.pdf654KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Tänka fritt, tänka rätt. En studie om värdeöverföring och kritiskt tänkande i gymnasieskolans undervisning
Authors: Wyndhamn, Anna-Karin
E-mail: anna-karin.wyndhamn@ped.gu.se
Issue Date: 16-May-2013
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education and Special Education ; Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Date of Defence: 2013-06-07
Disputation: Fredagen den 7 juni 2013, kl 10.00 i Margareta Huitfeldtsalen, Pedagogen, Hus C
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg studies in educational sciences
336
Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, CUL Forskarskolan i utbildningsvetenskap
22
Keywords: Swedish upper secondary education
discourse analysis
ethnography
values
critical thinking
positioning
power
pupils
teachers
Abstract: This thesis deals with value transfer and critical thinking in Swedish upper secondary education. The Curriculum for the Non-Compulsory School System (Lpf 94) entrusts a dual function to schools and teachers. They are tasked with, first, conveying to pupils, con-solidating and transferring values that underpin our community life and, second, foster-ing pupils’ critical thinking and independent attitudes towards issues relating to life and values. The present study investigates and problematises ... more
ISBN: 978-91-7346-746-9 (tryckt)
978-91-7346-747-6 (pdf)
URI: http://hdl.handle.net/2077/32676
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

 

 

© Göteborgs universitet 2011