Search
Now showing items 1-10 of 28
Flerkanalspubliceringens medielogik – vision eller verklighet?
(2010-08-04)
Titel: Flerkanalspubliceringens medielogik - Vision eller verklighet?
Författare: Katarina Gregner och Johanna Wedin
Uppdragsgivare: Retriever Sverige
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap
vid ...
HUR FAKULTETSSTÄRKANDE ÄR PLATTFORMAR? En studie om vad förändringsprocesser som plattformsprojekt innebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet.
(2010-02-25)
Titel Hur fakultetsstärkande är plattformar? Ett arbete om vad förändringsprocesser som plattforms- projektinnebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet.
Författare ...
Samverkan för att hitta en Utväg En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg
(2010-02-26)
Titel
Samverkan för att hitta en Utväg
Författare
Malin Westmark och Åsa Borg
Kurs
Uppdrag
Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs ...
Ett brev, oändliga möjligheter? En studie av börsbolags profilering i VD-breven under hög- respektive lågkonjunktur
(2010-02-26)
Titel: Ett brev, oändliga möjligheter? En studie av börsbolags profilering i VD-breven under
hög- respektive lågkonjunktur.
Författare: Sara Alexandersson och Hanna Brage
Handledare: Bengt Johansson
Uppdragsgivare: ...
”Content, Contact, Cash” - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier
(2010-08-04)
Title: ”Content, Contact, Cash”- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via
sociala medier
Authors: Andreas Hadzikostas and Helli Shahidi
Assigner: Newsroom
Course: Degree thesis in Bachelor of Media and ...
Press på kulturen eller kultur i pressen? – En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress.
(2010-02-25)
Titel: Press på kulturen eller kultur i pressen? – En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress.
Författare: Erik Karlsson, Jenny Svensson & Malin ...
”Ingen jagar ju direkt guldklockor längre” – en kvalitativ undersökning kring studenter, arbete och informationsinhämtning
(2010-08-04)
Titel ”Ingen jagar ju direkt guldklockor längre” – en kvalitativ undersökning
kring studenter, arbete och informationsinhämtning
Författare Rebecca Blad & Hanna Östberg
Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, ...
Läsarnyheten – i mediernas kontroll: En studie om hur läsarnyheten kan bidra till interaktiviteten på nättidningar
(2010-08-04)
Titel: Läsarnyheten – i mediernas kontroll: En studie om hur läsarnyheten kan bidra till interaktiviteten på nättidningar
Författare: Moa Vennergrund
Uppdragsgivare: Dagspresskollegiet
Kurs: Examensarbete i Medie- och ...
The Role of Customer Magazines Customers’ perceptions of the Volvo Trucks Customer Magazine
(2010-08-04)
Title The Role of Customer Magazines - Customers’ perceptions of the Volvo Trucks
Customer Magazine
Author Veronica Nyblom
Course Bachelor thesis in Media and Communication studies
Semester Spring semester 2010
Supervisor ...
Jag pratar inte med folk jag inte känner. En studie av kommunikationen mellan TV4:s lokala nyhetsredaktioner
(2010-08-04)
Titel: Jag pratar inte med folk jag inte känner
Författare: Linnea Erwander och Sissel Hedqvist
Handledare: Monica Löfgren Nilsson
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen
för journalistik ...