Search
Now showing items 1-10 of 679
Med rätt teknik– en studie av ingenjörers inställning till rekrytering via sociala medier
(2013-02-12)
Titel: Med rätt teknik– en studie av ingenjörers inställning till rekrytering via sociala medier
Författare: Siri Jagstedt
Uppdragsgivare: PS Partner
Handledare: Malin Sveningsson
Kurs: Examensarbete i medie- och ...
INNOVATION OCH LEGITIMITET En diskursanalys av de svenska landstingens innovationsstrategier
(2017-02-22)
Uppsats/Examensarbete:
15 hp
Program och/eller kurs:
Medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500
Nivå:
Grundnivå
Termin/år:
Ht/2016
Handledare:
Magnus Fredriksson
Kursansvarig:
Malin Sveningsson
Sidantal:
49
Antal ...
Vem är herren på täppan? ‐ En kvalitativ innehållsanalys av den svenska bloggsfären
(2008-08-14)
Titel: Vem är herren på täppan? ‐ En kvalitativ innehållsanalys av den svenska bloggsfären
Författare: Sandra Divinyi och Cecilia Niklasson
Handledare: Annika Bergström
Kurs: Medie‐ och kommunikationsvetenskap, ...
Great minds think alike En kvantitativ studie av utrikessidornas innehåll i 36 tidningar inom Mittmedia, Gota Media, Bonnier och Stampen.
(2017-01-31)
The purpose of this study was to investigate the news reported on the foreign pages of 36 newspapers owned by four of the largest media groups in Sweden; Mittmedia, Gota Media, Bonnier and Stampen. Our aim was to examine ...
Branschen som arbetar för att inte synas
(2016-02-11)
Examensarbete:
15 hp
Program och/eller kurs:
Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap
Nivå:
Grundnivå
Termin/år:
HT/2015
Handledare:
Marie Grusell
Examinator:
Nicklas Håkansson
Antal ord:
13 107
Syfte: ...
Kriskommunikation i ett digitalt samhälle Om myndigheters förhållningssätt till sociala medier i samband med kriskommunikation
(2011-09-14)
Titel:
Kriskommunikation i ett digitalt samhälle
Om myndigheters förhållningssätt till sociala medier i samband med kriskommunikation
Författare:
Susanna Åkeräng
Uppdragsgivare:
Opti-Alert
Kurs:
Examensarbete i ...
”Man cyklar inte i Göteborg” En studie om studenters attityder till att cykla i Göteborg
(2012-02-17)
Titel: “Man cyklar inte i Göteborg” En studie om studenters attityder till att cykla i
Göteborg
Författare: Evelina Höckert Nordqvist, Johan Dahlsner och Sanna Åbom
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ...
Hundra år av svenskhet En studie av Vidi, Den Svenske Nationalsocialisten, Nydemokraten och SD-Kuriren
(2015-08-28)
Bachelor’s Thesis in Journalism
Title: One Hundred Years of Swedishness. A Study of Vidi, Den Svenske Nationalsocialisten, Nydemokraten and SD-kuriren
Authors: Nils Gruvebäck and Rebecca Lundberg
Academic term and year: ...
Med makt följer ansvar
(2009-03-05)
Titel: Med makt följer ansvar
Författare: Anna Bratland och Anton Kristiansson
Handledare: Britt Börjesson
Kurs: Medie‐ och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs
Termin: Höstterminen 2008/2009
Syfte: Syftet med ...
REKLAMENS UPPLEVDA TROVÄRDIGHET - En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på det sociala mediet Instagram
(2022-02-24)
Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att studera huruvida unga svenska tjejer mellan åldrarna
20-25 år uppfattar trovärdigheten av reklam på sociala medieplattformen Instagram. Värderas
reklamens trovärdighet olika ...