Show simple item record

dc.contributor.authorMalmberg, Johan
dc.date.accessioned2012-02-17T07:06:37Z
dc.date.available2012-02-17T07:06:37Z
dc.date.issued2012-02-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/28721
dc.description.abstractTitel Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet Författare Johan Malmberg Uppdragsgivare Stim (Svenska tonsättares internationella musikbyrå) Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2011 Handledare Jan Strid Antal ord 14 485 Syfte Att undersöka vad Stim-magasinet kan betyda för musikskaparna Metod Kvalitativ metod, personliga djupintervjuer Huvudresultat Stim-magasinet skapar en ”vi-känsla”, samtidigt som det också förmedlar en positiv bild av Stim. Innehållsmässigt är däremot Stim-magasinet, enligt de intervjuade musikskaparna, ointressant. Musikskaparna anser att Stim-magasinet blivit mer allmänt inriktat på musik och tappat fokus på musikskapande och upphovsrätt, vilket gör att tidningen inte känns ändamålsenlig. Musikskaparna efterfrågar en djupare journalistik som riktar in sig mer på just musikskapande och upphovsrätt. Stim-magasinet spelar, i och med bristen på upphovsrättsligt material, inte heller någon större roll för upphovsrätten i sig.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesExamensarbetesv
dc.relation.ispartofseriesC778sv
dc.subjectStimsv
dc.subjectmedlemstidningsv
dc.subjectmusiksv
dc.subjectupphovsrättsv
dc.subjectkommunikationsv
dc.subjectkultursv
dc.subjectorganisationskultursv
dc.subjectorganisationsidentitetsv
dc.subjectopinionsbildningsv
dc.subjectuses and gratificationssv
dc.titleStimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinetsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record