Search
Now showing items 1-4 of 4
Utvärdering av PIL-enhetens högskolepedagogiska kurser vt2008–vt2018. En enkätstudie.
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2021-02-03)
Mot bakgrund av tidigare utvärdering (Oldsjö, 2015) av högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet, tillsammans med synpunkter som framkommit i kollegiala samtal med kursdeltagare på PIL:s kurser blev det angeläget ...
Kollegiala samtal och erfarenhetsutbyte i högskolepedagogisk verksamhet - En diskussion om dialog, bildning och pedagogisk utveckling
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2021-01-12)
Den här rapporten har sin utgångspunkt i en enkätundersökning av alumner från åren 2008-2018 och i en undersökning av kursrapporter där kursvärderingar ingår från 2010-2018. Här framgår att de kollegiala samtalen och ...
Öppna lärresurser vid Göteborgs universitet. En förstudie om delningskultur för utbildning, rekrytering och kunskapsutbyte.
(Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL), 2022-03-29)
Sverige ligger internationellt sett steget efter i arbetet med att utveckla öppen utbildning. Under senare år har dock ökade krav på att sprida lärosätenas kunskap och forskning till en bredare allmänhet, arbetet med globala ...
Digital kompetens i undervisning och examination vid Göteborgs universitet 2019–2021. Slutrapport.
(Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL), 2022-03-21)
Projektet DigiKomp (Digital kompetens i undervisning och examination vid Göteborgs universitet) har under tre år arbetat universitetsövergripande och med stark verksamhetsförankring för att genom erfarenhetsutbyte och ...