Search
Now showing items 1-4 of 4
Öppna lärresurser vid Göteborgs universitet. En förstudie om delningskultur för utbildning, rekrytering och kunskapsutbyte.
(Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL), 2022-03-29)
Sverige ligger internationellt sett steget efter i arbetet med att utveckla öppen utbildning. Under senare år har dock ökade krav på att sprida lärosätenas kunskap och forskning till en bredare allmänhet, arbetet med globala ...
Digital kompetens i undervisning och examination vid Göteborgs universitet 2019–2021. Slutrapport.
(Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL), 2022-03-21)
Projektet DigiKomp (Digital kompetens i undervisning och examination vid Göteborgs universitet) har under tre år arbetat universitetsövergripande och med stark verksamhetsförankring för att genom erfarenhetsutbyte och ...
Utvärdering av PIL-enhetens högskolepedagogiska kurser vt2008–vt2018. En enkätstudie.
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2021-02-03)
Mot bakgrund av tidigare utvärdering (Oldsjö, 2015) av högskolepedagogisk utbildning på Göteborgs universitet, tillsammans med synpunkter som framkommit i kollegiala samtal med kursdeltagare på PIL:s kurser blev det angeläget ...
Kollegiala samtal och erfarenhetsutbyte i högskolepedagogisk verksamhet - En diskussion om dialog, bildning och pedagogisk utveckling
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2021-01-12)
Den här rapporten har sin utgångspunkt i en enkätundersökning av alumner från åren 2008-2018 och i en undersökning av kursrapporter där kursvärderingar ingår från 2010-2018. Här framgår att de kollegiala samtalen och ...