Show simple item record

dc.contributor.authorElvingson, Christer
dc.contributor.authorMukhtar, Emad
dc.date.accessioned2008-12-03T10:14:23Z
dc.date.available2008-12-03T10:14:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18809
dc.description.abstractMålet med projektet var att förstärka kopplingen mellan den teoretiska och laborativa delen av undervisningen i fysikalisk kemi och samtidigt ge studenterna möjlighet till bättre förberedelse även inför de praktiska momenten. För att uppnå detta införde vi nivågrupperade frågor före och efter utvalda laborationer på ett antal kurser i fysikalisk kemi, samtidigt som vi lade bild- eller filmsekvenser av centrala praktiska moment på kursernas websidor. Resultatet på de kurser där detta hittills genomförts har varit mycket uppmuntrande. Studenterna är säkrare i det praktiska arbetet och frågorna ligger i allmänhet på en ”högre nivå” än tidigare, eftersom de, med hjälp av utvalda frågor, kunnat reflektera över den teoretiska grunden för experimenten. Denna möjlighet till individuell förberedelse i sin egen takt är även ett viktigt verktyg för att hjälpa internationella studenter med olika experimentell och teoretisk bakgrund, att starta varje laboration från ungefär samma nivå.en
dc.language.isosween
dc.publisherMyndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildningen
dc.subjectLaborationeren
dc.subjectfysikalisk kemien
dc.subjectinteraktiv återkopplingen
dc.subjectwebbaserade frågoren
dc.subjectfilmade laborationsmomenten
dc.titleInteraktiv återkoppling mellan laborationer och teori i kemiundervisningenen
dc.typeTexten
dc.type.svepreporten
dc.contributor.organizationInstitutionen för fysikalisk och analytisk kemi, fysikalisk kemi, Uppsala universitet,
dc.contributor.organizationInstitutionen för fotokemi och molekylärvetenskap, kemisk fysik, Uppsala universitet,


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record