Search
Now showing items 1-3 of 3
Dramats betydelse i förskoleklassen - En enkätstudie besvarad av lärare
(2007)
Syfte
Vårt syfte är att se vilket utrymme lärarna ger drama i förskoleklassen och vilken funktion de
anser drama har för elevernas utveckling.
Metod
Vårt tillvägagångssätt för att nå syftet har varit att lämna ut 51 stycken ...
Lekens betydelse för lärandet - En undersökning om pedagogers medvetenhet om le- kens betydelse för lärandet i förskolan.
(2007)
Syfte:
Denna studies syfte är att försöka tydliggöra sambandet mellan lek och lärande, att visa på
pedagogens betydelse i leken och lärandet, skapa en uppfattning om hur pedagoger kan tillva-
rata leken (leksituationer) ...
Läs- och skrivlärande genom alternativ undervisning - en kvalitativ textanalys av hur barn lär sig läsa och skriva genom kropp och sinnen
(2007)
Syfte:Syftet med uppsatsen är att undersöka hur elevens läs- och skrivlärande påverkas av
alternativ undervisning och hur man kan arbeta med alternativ undervisning i
skolklassen. Med alternativ undervisning avser vi en ...