Search
Now showing items 1-6 of 6
Matematik i förskolans vardag - Hur pedagoger anser att de arbetar med sortering och klassificering, samt hur de ser på sin roll i det arbetet
(2012)
Syftet med mitt examensarbete var att ta reda på hur pedagogerna som deltog i min undersökning
uppfattar att de arbetar med sortering och klassificering i vardagen. Med vardagen menar jag de
spontana situationer som uppstår ...
Förskolans femtontimmarsverksamhet - En enkätstudie bland pedagoger och vårdnadshavare
(2012)
Sammanfattning
I vår studie undersöks villkoren för Femtontimmarsbarnens förskolegång, då barn till
arbetslösa och föräldralediga endast får vistas på förskolan femton timmar i veckan. Vi vill ta
reda på hur föräldrarna ...
Music is the key: En undersökning om hur musik används i skolor i Kimilili, Kenya
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte är att ta reda på hur musik används i skolor i Kimilili, Kenya. Vi vill även undersöka på vilket sätt
musikanvändning och styrdokument skiljer sig från de erfarenheter vi bär med oss från den ...
Vilken syn och förhållningsätt har pedagoger i två förskolor och två förskoleklasser på mångkultur?
(2012)
I Sverige finns det många olika kulturer. Vuxna och barn emigrerar in till Sverige från olika länder världen över.
De kommer in till Sverige med sina erfarenheter och med den kultur de är vana och uppväxta med i ...
Den fria leken – Kvalitativ intervjustudie om pedagogers syn på fri lek i förskoleverksamheten
(2012)
Sammanfattning:
Syftet med vårt arbete var att synliggöra pedagogers sätt att se på den fria leken och vilken, om det finns någon, roll
de själva anser sig ha i denna. Vår frågeställning i studien är: Vad är pedagogernas ...
”Hejesane hoppesane, fallerallera” – En studie om barns sång i förskolan
(2012)
Sammanfattning
Syftet med studien var att öka förståelsen kring barns sjungande genom att undersöka förskolebarns sång på två
förskolor varav den ena med speciell inriktning på musik. För att göra detta ställde jag två ...