Search
Now showing items 1-5 of 5
"När vi träffar socialtjänsten så lämnar vi information kring eleven medan de i sin tur inte kan ge oss någonting" en studie om samverkan mellan skola och socialtjänst.
(2008)
SyfteVårt syfte är att studera samverkan mellan skola och socialtjänst utifrån
pedagogers och socialsekreterares synvinkel. Vi vill studera faktorer som
hindrar eller möjliggör samverkan.
Frågeställningar.Hur upplever ...
"Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år.
(2008)
Syfte
Studiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genom
tre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus ...
Pedagogers syn på lek i skolan en enkätundersökning.
(2008)
Vårt syfte är att undersöka pedagogers syn på lekens betydelse i
Syfte
skolans tidigare åldrar. Vi vill också ta del av forskares tankar och
teorier kring detta för att fördjupa vår kunskap.
Enkätundersökning innehållande ...
"Skolan kan aldrig helt efterlikna verkligheten" En studie av samarbetet mellan fordonslärare och verkstadschef vid arbetsplatsförlagd utbildning
(2008)
Uppsatsens syfte är att belysa hur samarbetet ser ut mellan fordonslärare på gymnasieskola och person som är
verkstadschef i bilverkstad hos branschföretag när elev skall ut på arbetsplatsförlagd utbildning (APU). ...
Individuella utvecklingsplaner Hjälp eller styrningsverktyg?
(2008)
Syfte: Studiens syfte är att belysa fenomen som makt och styrning och subjekt på såväl samhälls-,
organisations- som individnivå.
Huvudfråga: Hur kan makt, disciplinering och social kontroll tolkas i en skolkontext?
Metod ...