Search
Now showing items 1-10 of 32
Dramats betydelse i förskoleklassen - En enkätstudie besvarad av lärare
(2007)
Syfte
Vårt syfte är att se vilket utrymme lärarna ger drama i förskoleklassen och vilken funktion de
anser drama har för elevernas utveckling.
Metod
Vårt tillvägagångssätt för att nå syftet har varit att lämna ut 51 stycken ...
Det nödvändiga HANDarbetet
(2012)
Sammanfattning:
Min avsikt är att problematisera en konstnärlig process där du inte har tillgång till dina
händer, jag visar detta med hjälp av otympliga trähänder i arbete. Jag använde mig av leken
som metod och gestaltade ...
Lek och lärande
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte har varit att undersöka hur pedagoger i förskola, förskoleklass och skola uttrycker sig kring att använda
lek som metod för lärande i verksamheten med barn och elever. Vi vill undersöka i vilken ...
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
Att använda lekförmågan i lekvärlden – en kvalitativ studie om att inta barns perspektiv och synliggöra några förskolebarns utrymme och möjligheter i förskolans fria lek
(0000)
Sammanfattning:
Föreliggande studie har fokuserat på verksamhetens fria lek, såväl inomhus som utomhus. Genom
observationer och intervjuer på en förskoleavdelning har barns utrymme och möjlighet att använda
lekförmågan som ...
Lek och rörelse i skolan En explorativ studie av elever och lärare i Uganda och Sverige
(2009)
______________________________________________________________________________
Syfte
Syftet med detta arbete är att studera barns lek och rörelse i skolan i Uganda och Sverige. Vi vill undersöka
om materialtillgång, metod ...
”Vad lär improvisation?” – En kvalitativ studie
(2015)
Sammanfattning:
Denna uppsats behandlar improvisationsteater med fokus riktat mot teaterundervisning i
gymnasieskolan. Syftet har varit att undersöka vad deltagare som går
improvisationsteaterkurs upplever att de lär sig ...
"Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel: "Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
Författare: Annika Hansson & Josefine Hellke
Typ av arbete: Examensarbete (10 p)
Handledare: ...
Barns lek och lärande
(2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens
möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket
sätt bidrar leken till barns lärande i ...
Lekande lätt? – en studie kring hur pedagoger i förskola ser på lek- och samspelssvårigheter
(2011)
Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger i förskola ser på lek- och samspelssvårigheter hos barn
samt hur de arbetar för att skapa möjligheter till lek och samspel i barngruppen.
Metod och genomförande: ...