Search
Now showing items 1-3 of 3
Delaktighet, påverkan och lärande i ett skolutvecklingsarbete
(2010)
Sammanfattning
Det övergripande syftet är att studera i vilken utsträckning pedagogerna anser att de varit delaktiga och kunnat
påverka sitt eget lärande, men även deras syn på elevernas lärande, inom ramen för ...
Språkutveckling - Finns balans mellan den kollektiva och individuella lärandemiljön? – En kvalitativ studie om hur tio lärare arbetar med det svenska språket.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Arbetets Titel: Språkutveckling - Finns balans mellan den kollektiva och individuella lärandemiljön? – En kvalitativ studie om hur tio lärare arbetar med det svenska språket.
Antal sidor: 32 s
Arbetets art: ...
Musik för livet – En kvalitativ studie förskollärares syn på musik i förskolan
(2011)
Sammanfattning: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur
förskollärare arbetar med musik och hur de ser på sitt arbetssätt. I
studien ingår en kvalitativ undersökning där samtalsintervjuer med
fyra utbildade ...