Search
Now showing items 1-5 of 5
Mellan olika världar Hur några flickor i gymnasiesärskolan upplevt sin skoltid
(2015-11-10)
Studiens syfte är att undersöka flickors upplevelser av sin skoltid inom gymnasiesärskolan genom att söka svar på följande forskningsfrågor:
• Hur uppfattar flickorna sin skolgång?
• Hur beskriver flickorna sin ...
Anpassade barn eller anpassad verksamhet? Förståelse av specialpedagogiska praktiker i förskolan
(2015-12-18)
Syfte: Syftet med studien var att belysa och problematisera tillgängligheten i den pedagogiska miljön i förskolan för barn i behov av särskilt stöd utifrån den pedagogiska praktik som de berörda pedagogerna använder sig ...
Inkluderande klassrumsprocesser En studie av en skola som arbetar för att utveckla sina inkluderande processer
(2015-11-27)
Syfte:
Studien handlar om inkluderande processer i en F-3-skola. Syftet med studien är att ta reda på vad inkludering kan innebära och se ut i ett klassrum på en skola som arbetar i riktning mot att vara en mer inkluderande ...
Studiehandledaren i modersmål
(2015-10-15)
Syfte: Syftet med denna studie är att studera studiehandledaren i modersmåls upplevelse kring sin roll och funktion.
Teori: Studien utgår ifrån den inkluderade teorin med det relationella perspektivet i fokus som Persson ...
Jag vet vad jag kan och inte kan! Betydelse av elevers delaktighet vid utformningen av stödinsatser i matematikämnet
(2015-05-21)
Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur delaktiga berörda elever är vid utformning av särskilt stöd och extra anpassningar i matematik samt hur de värderar att få vara delaktiga. Syftet är även att belysa skillnaden ...