Search
Now showing items 1-3 of 3
Elever och läsförståelse. En studie om hur lärare resonerar om och i praktiken arbetar med elevers läsförståelse
(2014-09-04)
Sammanfattning:
Syfte: Syftet var att studera hur lärare resonerar om och hur de i praktiken arbetar med elevers
läsförståelse. Detta syfte delas upp i tre olika frågeställningar:
-‐ I vad mån tar lärarna hänsyn till ...
Från svarta tavlan till digitala lärverktyg. Grundskollärares uppfattningar och arbete i klassrummet kring digitala lärverktyg och digital kompetens
(2014-04-24)
Bakgrund: Den snabba utvecklingen i samhället har lett fram till ett interaktivt/digitalt och mobilt kommunikationssamhälle. Digitala lärverktyg blir allt mer förekommande i skolan och vikten av en god digital kompetens ...
Räkna med mig. Om delaktighet i matematikundervisningen för integrerade elever i grundskolan
(2014-09-09)
Syfte:
Intentionen med en inkluderande skola genomsyrar skolans styrdokument, men trots goda intentioner så har arbetet med inkludering kommit olika långt. Syftet är att identifiera och analysera förutsättningar för ...