• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-4 of 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Var kommer barnen in? En studie om barns erfarande och gestaltande av inflytande i förskolan. 

Vahlersvik, Maude (2009-03-02)
Samhällsutvecklingen har lett till att barns position i västvärlden har förstärkts. Den har också inneburit att majoriteten av svenska barn idag vistas i förskola och barns fostran är därmed inte längre enbart föräldrarnas ...
Thumbnail

Hjälpfröknar och pojkpanik – en kvalitativ studie om pedagogers bemötande av barn i förskolan ur ett genusperspektiv 

Axelsson, Johanna; Wennström, Åsa (2009-01-15)
Syftet med den här studien var att utifrån ett genusperspektiv studera hur pedagogerna bemöter flickor och pojkar vid måltider och i tamburen i förskolan. De frågeställningar vi hade var  Finns det skillnader i ...
Thumbnail

Pedagoger och matematik i förskolan - En studie om pedagogers utsagor om och hantering av matematik i två olika miljöer 

W, Ewa; Kullberg, Madelen (2009)
Sammanfattning: Vårt syfte med studien är att ta reda på vad pedagoger uttrycker om matematik i vardagen, samt se hur de arbetar med matematik och om vi kan märka någon skillnad i de två olika matematiska miljöerna. Våra ...
Thumbnail

”TECKEN FÖR VEM?” En enkätstudie utförd på två förskolor, i två kommuner, angående föräldrars syn på hur tecken som stöd används i verksamheten. 

Bäck, Monica; Green, Marlene (2009-02-26)
Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur föräldrar till 42 barn, på två förskolor, i två kommuner, uppfattar verksamhetens användning av tecken som stöd i arbetet med barnens språkutveckling. Följande ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAxelsson, Johanna (1)Bäck, Monica (1)Green, Marlene (1)Kullberg, Madelen (1)Vahlersvik, Maude (1)W, Ewa (1)Wennström, Åsa (1)Subject
förskola (4)
artefakter (1)bemötande (1)demokrati (1)flickor (1)fostran (1)föräldrar (1)genus (1)inflytande (1)livsvärlden (1)... View MoreDate Issued
2009 (4)
Has File(s)Yes (4)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV