Search
Now showing items 1-6 of 6
Temaarbete i förskolan – en kvalitativ jämförelse mellan Reggio Emilia-förskolor och traditionella förskolor
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Arbetets titel: Temaarbete i förskolan – en kvalitativ jämförelse mellan Reggio
Emilia-förskolor och traditionella förskolor
Arbetets art: Examensarbete inom det allmänna utbildningsområdet för
lärarutbildningen vid ...
Från utanförskap till social lek. En studie om barn som inte leker socialt och om hur förskollärare arbetar för att hjälpa dessa barn till social lek.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstrakt
Sofia Blanckenfiell och Kamilla Palmgren: Från utanförskap till social lek. En studie om barn
som inte leker socialt och om hur förskollärare arbetar för att hjälpa dessa barn till social lek.
Examesuppsats i ...
"Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel: "Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken."
Författare: Annika Hansson & Josefine Hellke
Typ av arbete: Examensarbete (10 p)
Handledare: ...
Barnlitteraturens roll i förskolan – en fallstudie av tre skilda miljöer
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Examensarbete, C-uppsats, för litteraturvetenskapliga institutionen, Göteborgs
Universitet, rapportnummer VT 06-1080-004
Författare: Nina Johansson och Mia Lundström
Handledare: Maj Asplund Carlsson
Examinator: ...
Individuella utvecklingsplaner i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Arbetets titel Individuella utvecklingsplaner i förskolan
Arbetets art Examensarbete 10 p.
Sidantal 36
Författare Evelina Björstedt och Christina Lees
Handledare Karin Gustafsson
Examinator Ann-Charlotte ...
Läroplanen och förskolan - en kvalitativ undersökning om hur pedagoger i förskolan integrerar läroplanen för förskolan med verksamheten
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
ABSTRAKT
Institution: Samhällsvetenskapliga fakulteten.
Författare: Kristina Olofsson och Marie Stjernlöf
Titel: Läroplanen och förskolan - en kvalitativ undersökning om hur pedagoger i förskolan
integrerar läroplanen ...