Search
Now showing items 1-6 of 6
Dialog mellan elevläsare. En studie om påverkan på elevers motivation och reception vid läsning av fiktiva texter i spanskundervisning
(2011-11-25)
En gymnasieklass i spanska som modernt språk, steg 4, fyllde i tre enkäter om hur dialogen kan fungera som en didaktisk resurs för en gemensam läsning av skönlitterära texter, i detta fall en microberättelse/kortprosa. I ...
Ett annat sätt att undervisa - Naturbrukspedagogers erfarenheter av att använda djur i undervisningen
(2011)
Sammanfattning
Syftet med detta arbete var att undersöka hur lärare på ett naturbruksgymnasium ser på användningen av djur i undervisningen. Arbetets tre
huvudfrågor är:
Hur ser naturbrukslärarna, utifrån sin yrkesprofession, ...
Naturvetenskap i förskolan. Barns möjligheter till lärande i små och stora undervisningsgrupper
(2014-08-20)
Syftet med föreliggande studie är att vinna kunskap om vilka möjligheter till lärande barn erbjuds kring ett naturvetenskapligt lärandeobjekt i en liten och i en stor undervisningsgrupp, där antal barn per lärare ...
Tabula Rasa
(2014-07-16)
Syftet med denna undersökning var att utforska den lärandes perspektiv genom att lära oss spela ett nytt instrument. Genom att försätta oss i en sådan situation och sedan granska våra egna läroprocesser hoppades vi kunna ...
Undervisning i näringslära – på två olika gymnasieprogram
(2011-02-28)
I kostbudskapet är lärandet ett problem. För att nå ut med kostbudskapet utgår man från vad
som står i läroplan respektive kursplan om vad eleverna skall lära sig. Målen enligt
kursplanen i Näringslära 50 poäng på ...
Lärande är att de ska gå från en liten blomma till en stor sol. En kvalitativ intervjustudie om elevassistenters undervisningsroll på fritidshem knutna till grundsärskolan
(2024-04-22)
Studiens syfte är att undersöka elevassistenters erfarenhet av- och reflektioner kring den
undervisningsroll de har, och deras syn på det lärande som sker på fritidshem knutna till
grundsärskolan. Studiens frågeställningar ...