Browsing Student essays / Studentuppsatser by Title
Now showing items 10001-10020 of 30839
-
Game Design and Implementation of Physics-Based Interactions between Player and Environment Elements
(2020-11-06)This master thesis presents the PEP framework, a formal method that guides the design and analysis of physics-based games, and Under Surveillance, a 2.5D physicsbased puzzle adventure video game for PC. The PEP framework ... -
Game Design Feedback Collection Methods in Pre-Release Game Development
(2019-11-18)The development of games is secretive in nature due to its creative constraints, and a project can run over the course of a few years. With the advent of agile methodologies, software projects have involved customers ... -
Game Design Patents - Protecting the Internal Mechanisms of Video Games?
(2004)The aim of this thesis is to investigate the importance of patents as a means to protect the design of video games. It also includes a survey of relevant patents in the on-line database of the United States Patent and ... -
Game of Drones - Viability Study of Drone Deliveries in Swedish Rural Last Mile Transport
(2020-06-22)Problem discussion and objective: Despite its well-established networks of service points, Swedish logistics carriers are still facing many last mile challenges in terms of satisfying customers and becoming more sustainable ... -
GAME OVER
(2013-04-22)En studie av svensk e-sportjournalistik. Undersökning av DN, GP, AB. Vi har genomfört en kvalitativ studie av Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Aftonbladet. Genom att använda oss av Mediearkivet och dess sökfunktion ... -
Game over. En kvalitativ innehållsanalys över den svenska pressens skildring av data- och tv-spelande under år 1999 och 2013.
(2015-12-08)Bakgrund: Media har en viktig roll som opinionsbildare och betydelse för vilken inställning man har kring olika sakfrågor. Beroende på hur man formulerar ett problem, vilka attribut man tillskriver ett fenomen eller vilka ... -
GAME THEORY AND CUSTODY DISPUTES Empirical Evidence for the Equality Principle
(2019-08-07)The adversarial nature of custody disputes poses risks for the involved children. Children to parents with a long-lasting, high-intensity conflict have been shown to suffer more than children involved in a peaceful ... -
Gamification - Engaging the Future
(2012-08-06)The concept of game principles for motivation and engagement outside the game arena has become a hot topic in recent years. The challenge is to keep humans motivated and engaged in everyday activities; using game ... -
Gamification across borders: The impact of culture
(2017-09-05)Engagement and motivation in the workplace have always been major elements at stake, and among other tools, gamification, widely defined as the use of game design elements in non-game contexts, intends to add another layer ... -
Gamification in Secondary Education - A User-Centered and Interdisciplinary Approach
(2020-07-22)The present study concerns an innovative approach to education; applying game elements as a blended learning strategy in secondary education. An exploratory case study of a gamified mathematics course in a secondary school ... -
Gamification of Traceability Management Tools
(2018-08-09)Background: Traceability is a desired quality of software. However, successfully implementing it can be expensive. The existing traceability management tools meant to simplify the process are often considered unengaging, ... -
Gamification som metod för användarengagemang - En explorativ studie av tre svenska företags inställning till ett nytt sätt att engagera och behålla kunder på nätet
(2012-09-24)I dagens värld får konsumenter en uppsjö av produkter och tjänster kastade över sig på nätet. Företagen får inte många chanser att lyckas locka kunder med sina erbjudanden av dessa produkter och tjänster. Konsumenten har ... -
Gamification – Spelelement och speldesign i arbetslivet
(2015-03-16)Syftet med studien är att bidra till kunskap och förståelse kring fenomenet gamification. Denna kartläggning bidrar till att klargöra för- och nackdelar, möjligheter och risker samt eventuella fallgropar med gamification. ... -
Gamification: A possibility for ELT in the digital era
(2015-03-09)In this digital era, with technology having permeated almost every aspect of our students’ lives from birth, it is important that teaching methods cater for emerging new needs. As a possible tool in this, gamification, the ... -
Gaming Together. When an imaginary world affects generalized trust
(2011-11-03)This thesis, by employing a four month self-selected panel-study of players from the Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG) World of Warcraft as well as a control-group of non-players, find that generalized ... -
Det ’gamla huset’ - En undersökning av hur gamla hus verbaliseras i narrativa hemma-hos-reportage i tidskrifterna Sköna Hem och Gård och Torp åren 1979 - 2011
(2012-09-17)This essay examines how old houses verbalized and visualized in printed media. The study are limited to examining at‐home‐reports in two Swedish journals, Sköna Hem and Gård och Torp at the period from 1979 – 2011. Al ... -
Gammal blir som ny - en fallstudie om ICA:s möjlighet till förbättring av organisationens nuvarande styrsätt
(2003)Bakgrund och problem: Grunden till all ekonomi är att det råder knapphet om resurser. Detta innebär att de resurser som finns måste användas så effektivt som möjligt. Idag har många företag fått upp ögonen för betydelsen ... -
GAMMAL TRADITION I NYTT MEDIUM En undersökning av enspråkig svensk lexikografi på Internet
(2011-02-17)I denna undersökning studeras hur den svenska, enspråkiga lexikografin utnyttjar de möjligheter som följer med att ordböcker publiceras på Internet. Nationalencyklopedins ordbok, som är en stor, svensk nutidsordbok på ... -
Gap mellan ideal och faktisk ekonomistyrning -En fallstudie om SKF
(2013-02-12)och problem: Att utforma ekonomistyrningspaket (styrpaket) är mycket komplext, men viktigt för att överleva lågkonjunkturer och lyckas i dagens snabbt föränderliga och konkurrensutsatta miljö. Styrpaketets utgångspunkt ...