Show simple item record

dc.contributor.authorJunsten, Emelieswe
dc.contributor.authorAhlberg, Magdalenaswe
dc.date.accessioned2007-05-08T13:19:35Z
dc.date.available2007-05-08T13:19:35Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3935
dc.description.abstractUppsatsen syftar till att dokumentera och genomlysa projektet MUISK, MUsik Inför SKolan, som under läsåret 06/07 genomförts av kulturskolan i Stenungsund på Ekenässkolan i Ödsmål. Våra frågor är följande: "Hur ser den lokala kulturskolans vision ut?", "Hur ser de olika aktörerna på projektet?" samt "På vilket sätt är MUISK en del av visionen?". För att besvara frågorna genomfördes kvalitativa intervjuer med projektets initiativtagare: rektor för kulturskolan, den involverade MUISK-pedagogen och Ekenässkolans rektor. En andra metod som legat till grund för arbetet var deltagande observationer av MUISK- verksamheten. Genom sin rektor har kulturskolan i Stenungsund förändrat sin vision som nu innebär en bredare inriktning med existentiella förtecken. De olika aktörerna menar att MUISK- verksamheten kan utgöra ett komplement till den ordinarie verksamheten på både kulturskolan och Ekenässkolan. På så vis innebär projektet en utveckling av skolorna. MUISK är upplevelsebaserad och syftar till att hjälpa barnets helhetsutveckling. Härigenom kan verksamheten ses som en del av kulturskolans vision.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectMUISKswe
dc.subjectkulturskolaswe
dc.subjectpedagogisk musikterapiswe
dc.subjectFunktiswe
dc.title"Det handlar inte om någon lyx eller grädde på moset." En genomlysning av visionen och projektet MUISK vid Stenungsunds kulturskolaswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record