Search
Now showing items 1-5 of 5
"Om bara barnen skulle bestämma på fritids så skulle det bli kaos". En kvalitativ studie om delaktighet ur barns perspektiv
(2015)
Abstract
Denna studie syftar till att ta reda på hur eleverna beskriver sina möjligheter att vara delaktiga
i utformningen av fritidshemmets aktiviteter. Vårt resultat besvaras utifrån våra
frågeställningar som är:
-Vid ...
Den som inte kan ett annat språk kan sitt eget. En empirisk studie om hur pedagoger arbetar med flerspråkiga barn i fritidshemmet
(2015)
Abstract
• Problem, syfte och frågor
Studiens syfte med detta arbete är att ta reda på hur fritidspedagoger arbetar med barns
flerspråkiga användning på fritidshem. Detta är också huvudfrågan i arbetet. Längre ner i
arbetet ...
Pedagogers delaktighet i barns fria lek. En intervjustudie på fritidshem utifrån barns och pedagogers perspektiv
(2015)
Abstract
I den här studien har vi intresserat oss för fri lek och undersökt hur pedagoger och barn
resonerar kring pedagogers roll i den fria leken. Den fria leken har en stor roll i
fritidshemsverksamheten, men tidigare ...
Barns könsmönster i den fysiska aktiviteten på fritidshemmet
(2015)
Abstract
Syftet med studien är att undersöka vilka könsmönster som framkommer vid barns fysiska
aktiviteter. Vi vill även undersöka vilka tankar och upplevelser pedagogerna på fritidshemmet har
kring barns könsmönster och ...
Jämställdhet i praktiken. En kvalitativ studie om pedagogers tal om jämställdhetsarbete på fritidshem
(2015)
Abstract
Studien behandlar fritidspedagogers berättelser om sitt arbete med jämställdhet på
fritidshemmet. Syftet med studien är att utifrån ett genusperspektiv undersöka några
pedagogers arbete med jämställdhet på ...