Show simple item record

dc.contributor.authorAndersson, Jonas
dc.date.accessioned2014-08-13T07:44:35Z
dc.date.available2014-08-13T07:44:35Z
dc.date.issued2014-08-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36608
dc.description.abstractExamensarbetet har som intresseområde att undersöka hur eleverna uppfattar kunskapen de får i ämnet slöjd. Mitt arbete vill undersöka dels hur de upplever vilken nytta de har av de kunskaper som ämnet ger samt om de anser att de kan använda sina kunskaper i det övriga skolarbetet. Undersökningen är genomförd med hjälp av elever som fått besvara en enkät. Enkätfrågorna besvaras i fri text. Eleverna som ingår i studien är 36 till antalet och har fått svara på enkäten under sin slöjdlektion. Eleverna är jämt fördelade mellan flickor och pojkar, informanterna som ingick i undersökningen var elever som hade trä och metallslöjd samt elever som hade textilslöjd. Elevgruppen utgjordes av elever i årskurs 7-9. Undersökningen visar att i undersökningsgruppen anser att den praktiska kunskapen som de får via slöjdundervisningen är den som de anser sig ha störst nytta av. De flesta anser också att de kan använda slöjdkunskaper i andra ämnen i skolan.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesVT14 IPS03 GEM700sv
dc.subjectSlöjdsv
dc.titleVarför slöjd? Slöjdkunskaper, till vilken nytta?sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record