GUPEA >
Faculty of Social Science / Samhällsvetenskapliga fakulteten >
Department of Sociology and Work Science / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap (2012-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap >

Från miljonprogram till högskoleprogram - plats, agentskap och villkorad valfrihet.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/32783

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_32783_1.pdfAvhandling3065KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32783_2.pdfOmslag2090KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32783_3.pdfSummary667KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32783_5.pdfSpikblad555KbAdobe PDF
View/Open
Title: Från miljonprogram till högskoleprogram - plats, agentskap och villkorad valfrihet.
Other Titles: Knowing one's Place - Agency and Educational Opportunity
Authors: Widigson, Mats
E-mail: mats.widigson@educ.goteborg.se
Issue Date: 16-May-2013
University: Göteborgs universitet. Samhällsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Social Sciences
Institution: Department of Sociology ; Sociologiska institutionen
Date of Defence: 2013-06-07
Disputation: Fredagen den 7 juni 2013, kl. 13.15, Hörsal Sappören, Sprängkullsgatan 25 Göteborg.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Göteborg Studies in Sociology
52
Keywords: urban marginalization
educational barriers
social mobility
social inclusion
equity in education
place identity
critical realism
agency
sociology of emotions
sociology of education
Abstract: This is a dissertation about young people’s experiences of their journeys from a socially marginalized suburb to higher education. Many students from these areas do not continue to higher education, but some do. There is little empirical knowledge about what makes this achievable. The aim of the study is to address the question of how agency is possible and how the hindering structuring conditions associated with place can be understood and overcome. The relevancy of the study stems from a segre... more
ISBN: 978-91-979397-9-9
Description: Denna doktorsavhandling har genomförts inom ramen för forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, Göteborgs universitet. Här utgör den doktorsavhandling 23.
URI: http://hdl.handle.net/2077/32783
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

 

 

© Göteborgs universitet 2011