Show simple item record

dc.contributor.authorKnutsson, Mariasv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29884
dc.description.abstractSyfte: Syftet med denna uppsats var att studera hur barn i förskoleklass tänker kring sin egen inblandning i och hantering av konflikter i relation till skolans uppdrag att främja förståelse för andra människor. Frågeställningar: •Hur hanterar barnen konflikter? •Varför uppstår konflikter mellan barn? •Hur förstår barnen motparten i en konflikt? •Vad tänker barnen kring de vuxnas roll i en konfliktsituation? Metod: För att besvara mina frågeställningar har jag använt mig av metoden med enskilda kvalitativa intervjuer. Dessa får också stöd i för ämnet relevant litteratur. Studien innefattar 11 barn i förskoleklass och genomfördes på en F-9-skola i Västra Götaland. Resultat: Det resultat som kommit fram av studien visar på att en del barn i konfliktsituationer blir aggressivtsv
dc.language.isosvsv
dc.titleMan kan gömma sig så att kompisen för leta och då kanske man glömmer att man var elaka mot varandrasv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record