Samverkan mellan kulturskola och grundskola ur klasslärarens perspektiv
dc.contributor.author | Reuter, Alexandra | sv |
dc.date.accessioned | 2011-12-20T10:54:19Z | |
dc.date.available | 2011-12-20T10:54:19Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/28193 | |
dc.description.abstract | Detta examensarbete syftar till att belysa hur klasslärare uppfattar olika former av samverkan mellan kulturskolan och grundskolan. Huvudfrågorna är vad klasslärare anser om samverkan mellan grundskola och kulturskolan och hur de legitimerar grundskolans respektive kulturskolans estetiska verksamhet. Undersökningen är genomförd genom en kvalitativ intervjustudie med nio medverkande klasslärare. I resultatet framgår att kulturskolan kan anses vara en viktig samarbetspartner i syfte att säkra grundskolans elevers lärande. Det krävs dock en drivande kraft, gemensam planering och ett tillåtande klimat för en god samverkan skall uppstå. Studien kan ses som några nedslag i olika klasslärares upplevelser av kulturskolan. Detta examensarbete kan betraktas som en bra startpunkt för någon som vill starta eller utveckla samverkan mellan kulturskolan och grundskolan. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Kulturskola | sv |
dc.subject | Samverkan | sv |
dc.subject | Klasslärare | sv |
dc.subject | Estetisk verk | sv |
dc.title | Samverkan mellan kulturskola och grundskola ur klasslärarens perspektiv | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |