GUPEA >
Faculty of Arts / Humanistiska fakulteten >
Department of Swedish / Institutionen för svenska språket >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket >

Skolspråk i utveckling. En- och flerspråkiga elevers bruk av grammatiska metaforer i senare skolår.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/26644

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_26644_1.pdfAbstract61KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_26644_2.pdfInlaga1865KbAdobe PDF
View/Open
Title: Skolspråk i utveckling. En- och flerspråkiga elevers bruk av grammatiska metaforer i senare skolår.
Authors: Magnusson, Ulrika
Issue Date: 29-Sep-2011
University: Göteborgs universitet. Humanistiska fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Arts
Institution: Department of Swedish ; Institutionen för svenska språket
Date of Defence: 2011-10-21
Disputation: Fredagen den 21 oktober 2011, kl. 10.15, Lilla hörsalen, Humanisten, Renströmsgatan 6.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Göteborgsstudier i nordisk språkvetenskap
17
Keywords: svenska som andraspråk, grammatisk metafor, skrivande på ett andraspråk, systemisk-funktionell lingvistik, interdependenshypotesen
Abstract: Abstract The aim of this thesis is to compare the use of grammatical metaphor in 365 texts written by Swedish mono- and multilingual students in year 9 and 11, both regarding occurrence of GM and the use of its functions. The theoretical framework for the thesis is Systemic-functional linguistics, and second language research on age and development of educational language. The results show that older students make more use of grammatical metaphors than younger students, and that the monol... more
ISBN: 978-91-87850-45-5
URI: http://hdl.handle.net/2077/26644
Appears in Collections:Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet

This item has been viewed 1176 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011