Search
Now showing items 1-8 of 8
Vin, växthus och vänskap. Rapport 1 från projektet "Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteende hos konsumenter 55+",
(2005)
Föreliggande rapport ingår i projektet Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar
och beteenden hos konsumenter 55+. Projektet är ett institutions- och fakultetsövergripande
samarbete mellan forskare från etnologi, ...
Kristen konsument. En forskningsstudie om projektet Schysst konsument
(2005)
Svenska Kyrkans Ungas projekt Schysst konsument är ett uttryck för ett växande intresse
bland konsumenter för vilka villkor de har som producerar våra konsumtionsvaror. Det
finns en ökad medvetenhet om och upplevelse av ...
Att göra skillnad: en studie av projektet "Konsumentupplysning - rättvis handel
(2005)
Den här rapporten undersöker Röda Korsets ungdomsförbunds projekt “Konsumentupplysning
– [rättvis handel]”. Det är ett projekt med två målsättningar: dels att göra
ungdomar (i första hand de mellan 18-30 år) mer engagerade ...
Elusive Consumption in retrospect. Report from the conference
(2005)
This CFK-report is from the conference “Elusive consumption, tracking new research
perspectives” which took place in June 2002 at the Center for Consumer Science (CFK),
School of Economics and Commercial Law at Göteborg ...
Maten och skolan - ett hållbart tänkande
(2005)
Ett sunt tänkande kring mat ligger i tiden. Media fokuserar gärna på vad vi äter och
hur vi äter. Tv-program om hur vi bäst formar kroppen och om matlagning ligger på
bästa sändningstid. Artiklar i dagspressen om hur ...